autor: Michał Zegar
Halo Infinite uratowane? Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu [Aktualizacja]
Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu Halo Infinite. Do gry niebawem zostaną dodane nowe mapy i tryby. Niewykluczone, że w przyszłości doczekamy się przeglądarki serwerów oraz zmian w interfejsie.
Aktualizacja
W sieci zadebiutował zwiastun 2. sezonu (widoczny poniżej). Możemy na nim ujrzeć, jak będą prezentować się nowe mapy – szczególnie pełen potoków lawy Breaker.
Dowiedzieliśmy się również, jakich zmian w systemie personalizacji postaci możemy spodziewać się w maju.
- Darmowa przepustka sezonowa będzie mieć więcej elementów kosmetycznych do odblokowania niż ta z 1. sezonu.
- Jej wersja premium umożliwi zaś zdobycie nawet 1000 kredytów.
- Unikalne wyzwania – które odblokowują się po ukończeniu wszystkich tygodniowych – zostaną poprawione. Od przyszłego miesiąca twórcy gry nie będą już nagradzać nas emblematami, a zaczną np. wizjerami i malowaniami.
Oryginalna wiadomość
Darmowy tryb multiplayer Halo Infinite zadebiutował w listopadzie 2021 roku, a sam tytuł zaliczył najlepszą premierę w historii serii. Podczas zeszłorocznego rozdania nagród The Game Awards produkcja zwyciężyła nawet w kategorii „Najlepsza gra wg graczy”.
Jednak przez skromną zawartość trybu sieciowego na start i brak dalszych aktualizacji dodających nową treść duża część graczy odeszła od tytułu w ciągu ostatnich miesięcy.
Sytuację może uratować 2. sezon gry, który ma ruszyć 3 maja. Wraz z nim produkcja otrzyma zastrzyk trybów, map, a także elementów do personalizacji uzbrojenia i pancerzy.
Lekcje wyciągnięte z Heroes of Reach
Na oficjalnej stronie poświęconej Halo twórcy gry ze studia 343 Industries zamieścili długi raport, w którym opisują, czego nauczyli się po premierze 1. sezonu (zatytułowanego Heroes of Reach). Dają w nim także wgląd w zawartość, która może zawitać do gry wraz ze startem przyszłego, noszącego nazwę Lone Wolves.
(…) pamiętajcie, że nie jest to opis wszystkich nadchodzących poprawek, które zaplanowaliśmy dla Halo Infinite – nie ma też konkretnych terminów dla każdego z tych elementów. Obejmują one wiele obszarów, które były często poruszane i dyskutowane w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co wyląduje w 2. sezonie.
Nowości w 2. sezonie
Z całością możecie zapoznać się pod tym linkiem. Poniżej prezentujemy kilka najciekawszych paragrafów, które opisują nowości mające trafić do gry wraz ze startem 2. sezonu:
- Catalyst to nowa mała mapa typu Arena.
- Głośność regeneracji tarczy zostanie zredukowana, by nie podawać przeciwnikowi zbyt wielu informacji o pozycji gracza.
- Do gry ponownie zawitają tryby Attrition oraz Król wzgórza.
W Attrition każda z drużyn ma określoną liczbę żyć, a po ich wyczerpaniu zespół nie jest w stanie się już odradzać. Kiedy jednak to nastąpi, każdy z uczestników rozgrywki zacznie pozostawiać po zgonie specjalny ślad. Gdy sojusznik wejdzie z nim w interakcję, powalony towarzysz powróci do gry. Przegrywa strona, której nie został ani jeden żywy gracz.
Seria Halo dostępna jest w abonamencie Game Pass, który kupisz tutaj
Pozostałe zmiany w nadchodzącym sezonie
Niebawem ujawniona zostanie zawartość kolejnej przepustki bojowej oraz nowe elementy kosmetyczne, które pojawią się w growym sklepiku. Te najpewniej skupią na Spartanach pełniących rolę traperów.
Tryb Forge w Halo Infinite ma być „skokiem generacyjnym” w porównaniu do jego poprzednich wersji. Powinien on lada moment trafić w ręce graczy zapisanych do programu Halo Insider.
- Breaker to nowa rozległa mapa dla bitew z dużymi drużynami. Znajduje się na niej olbrzymi ruchomy laser.
- Do gry zawita ograniczony czasowo tryb Eliminacji, w którym wygrywa ostatni gracz przy życiu.
- Kolizje w trakcie walki wręcz i przy użyciu broni białej zostaną poprawione.
- Radar doczeka się dodatkowej specjalnej obręczy, na której będą wyświetlane informacje o niektórych akcjach przeciwników, np. wystrzałach bądź sprincie.
- Dołożono starań, by zwiększyć stabilność gry na PC-tach i wyeliminować wiele sytuacji, w których gra może niespodziewanie wyjść do pulpitu.
- Do akademii zostaną dodane pozbawione limitu czasowego ćwiczenia z bronią.
- Zwiększono obszar ataku Spustoszyciela (ang. Ravager).
- Ilość obrażeń w walce wręcz ma zostać zmniejszona o 10% dla każdej broni. Przez to Wyżymacz (ang. Mangler) będzie potrzebował dwóch strzałów i jednego ciosu wręcz, by powalić przeciwnika. Wcześniej do zabójstwa wystarczył pojedynczy pocisk z tej broni i uderzenie pięścią.
Może Cię zainteresować:
- Recenzja gry Halo Infinite - oldskul jest cool
- Halo Infinite - poradnik do gry
- Halo Infinite - tryb kooperacyjny opóźniony
Przeźroczystość oraz rozmiar obrysu sojuszników i przeciwników staną się konfigurowalne. Zjawa (ang. Banshee) doczeka się usprawnień w sterowaniu oraz zadawanych obrażeniach.
Guziec (ang. Warthog) oraz Odyniec (ang. Razorback) otrzymają ulepszone zawieszenie. Głos Jeffa Steitzera powróci w trybie multiplayer, by ogłaszać medale zdobywane przez graczy.
Co czeka nas w dalszej przyszłości?
W raporcie zamieszczono również informacje na temat tego, jakie zmiany zawitają do Halo Infinite w nieokreślonej przyszłości. Wybrałem kilka najciekawszych pozycji.
- Zwiększenie stabilności na PC-towych konfiguracjach sprzętowych, na których gra działa w wartościach wyższych niż 120 klatek na sekundę.
- Wdrożenie przeglądarki gier prywatnych oraz wyboru regionu.
- Dodanie opcji automatycznego sprintu i większej liczby ustawień ślepoty barw.
- Nie wykluczono także implementacji wizualizacji dźwięku, by pomóc niedosłyszącym graczom.
- Usprawnienia w systemie anti-cheat (poetycko zwanym Arbiter).
- Młot Grawitacyjny (ang. Gravity Hammer) doczeka się szybkiego alternatywnego ataku, który nie zużywa amunicji.
- Zwiększenie użyteczności Karabinu Pulsacyjnego (ang. Pulse Carbine), Pistoletu Plazmowego (ang. Plasma Pistol) oraz Komandosa VK78 (ang. Commando).
- Lepsza wizualizacja stanu osłony energetycznej przeciwnika.
- Ulepszona zmiana broni przy pomocy rolki myszki.
- Wszystkie posiadane w danym momencie granaty mają być jednocześnie widoczne w HUD-zie.
- Alternatywny interfejs, przypominający ten z Halo: Reach bądź Halo 4.
Opcja wyłączenia funkcji cross-play nie jest obecnie planowana. Czerwony celownik nie powróci na PC-tach, co jest podyktowane chęcią zmniejszenia liczby możliwych oszustw na tej platformie.
Elementy z serialu
Studio 343 Industries potwierdziło, że w przyszłości dostaniemy zawartość inspirowaną serialem Halo, za który odpowiada wytwórnia Paramount+.
Czułość celowania retro
Jako ciekawostkę zamieszczono poziomy czułości kontrolera podczas mierzenia z broni, które mają odpowiadać tym z poprzednich części Halo. W Infinite te domyślnie zostały zniwelowane, by zwiększyć kontrolę podczas wymian ognia.
- Czułość przy zoomie 1.4x: 1.3
- Czułość przy zoomie 2.5x: 1.3
- Czułość przy zoomie 3x: 1.3
- Czułość przy zoomie 5x: 1.2
- Czułość przy zoomie 6x: 1.2
- Czułość przy zoomie 10x: 1.2
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.