autor: Maciej Myrcha
Half-Life 2 na GeForce FX tylko w trybie DirectX 8.1?
Half-Life 2, podobnie jak większość dzisiejszych gier, potrafi automatycznie wykryć sprzęt zainstalowany w naszym PeCecie i dzięki temu skonfigurować odpowiednie ustawienia, tak aby "ruszyć" i pozwolić nam się nią pobawić. Ma to zarówno dobre strony, gdyż gracze słabo znający się na sprzęcie nie muszą wiedzieć jakie wybrać cieniowanie czy filtrowanie, czy ustawić antyaliasing czy nie. Niestety jest również druga, "ciemna" strona takiego rozwiązania. A przekonali się o tym panowie z serwisu Firing Squad testując beta wersję CS: Source na karcie GeForce FX 5900.
Half-Life 2, podobnie jak większość dzisiejszych gier, potrafi automatycznie wykryć sprzęt zainstalowany w naszym PeCecie i dzięki temu skonfigurować odpowiednie ustawienia, tak aby "ruszyć" i pozwolić nam się nią pobawić. Ma to zarówno dobre strony, gdyż gracze słabo znający się na sprzęcie nie muszą wiedzieć jakie wybrać cieniowanie czy filtrowanie, czy ustawić antyaliasing czy nie. Niestety jest również druga, "ciemna" strona takiego rozwiązania. A przekonali się o tym panowie z serwisu Firing Squad testując beta wersję CS: Source na karcie GeForce FX 5900.
Otóż karta ta mimo kompatybilności z DirectX 9.0 została wykryta jako karta z obsługą DirectX w wersji 8.1. Okazuje się jednak, iż firma Valve pomyślała i o tym. Jak zauważył jeden z czytelników serwisu, dostępne są komendy, które wpisujemy z konsoli, a które ustawią obsługę konkretnego DirectX. Komenda ma postać mat_dxlevel XX , gdzie XX oznacza odpowiednią wersję sterowników (np. mat_dxlevel 90 , mat_dxlevel 81 - odpowiednio wersje 9.0 i 8.1). Dzięki takiemu rozwiązaniu posiadacze kart graficznych z serii RIVA 128/TNT, Rage 128 czy nawet Voodoo będą mieli możliwość rozkoszowania się Half-Life 2, chociaż nie jestem pewien czy w przypadku takiego sprzętu słowo rozkoszowanie jest właściwe.