autor: Włodarczak Adam
Half-Life 2 - brak zainteresowania ze strony graczy czy ogromny sukces systemu Steam?
Wprawiające w osłupienie dane udostępnili dzisiaj szefowie jednej z większych sieci sklepów z grami komputerowymi, działającej pod marką GameStop. Mimo, że premiera drugiej części Half-Life będzie już 16 listopada tego roku, do siedziby korporacji spłynęło – uwaga, to nie żarty – mniej niż trzydzieści zamówień przedpremierowych.
Wprawiające w osłupienie dane udostępnili dzisiaj szefowie jednej z większych sieci sklepów z grami komputerowymi, działającej pod marką GameStop. Mimo, że premiera drugiej części Half-Life będzie już 16 listopada tego roku, do siedziby korporacji spłynęło – uwaga, to nie żarty – mniej niż trzydzieści zamówień przedpremierowych.
Biorąc pod uwagę fakt, że omawiana gra to jeden z dłużej wyczekiwanych tytułów w ostatnich latach, wynik ten jest zadziwiająco niski…
Wyjaśnić tę niecodzienną sytuację można na dwa sposoby. Po pierwsze, system sieciowej dystrybucji plików firmy Valve, Steam okazał się strzałem w dziesiątkę i zdecydowana większość postanowiła zakupić grę właśnie tą drogą. Przypomnijmy ponadto, że ostatnio Valve wprowadziło konieczność elektronicznej rejestracji każdego egzemplarza – czy to zakupionego w sklepie, czy poprzez Steam – właśnie poprzez rzeczony system (vide wiadomość „Doug Lombardi o konieczności internetowej rejestracji Half-Life 2”)
Innym wyjaśnieniem może tu być nikłe zainteresowanie ze strony samych graczy, których po prostu Half-Life 2 nie interesuje zupełnie. Opcja ta wydaje się jednak bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobna. Wszakże na ten tytuł większość z nas czeka z utęsknieniem od blisko sześciu lat…
Więcej informacji o Half-Life 2 znajdziecie w Encyklopedii Gier.