.hack//G.U. Last Recode - na PC i PlayStation 4 zmierzają remastery trylogii jRPG
Firma Bandai Namco Entertainment zapowiedziała .hack//G.U. Last Recode, czyli zestaw odświeżonych wersji trylogii jRPG-ów z PlayStation 2. Kolekcja nie tylko ulepszy oprawę graficzną, ale również wprowadzi masę poprawek rozgrywki w oparciu o sugestie fanów cyklu.
Firma Bandai Namco Entertainment poinformowała, że na pecety oraz konsolę PlayStation 4 zmierza .hack//G.U. Last Recode. Pod tym tytułem kryje się kolekcja zawierająca zremasterowane wersje trzech japońskich RPG-ów składających się na serię hack//G.U., wydaną pierwotnie wyłącznie na PlayStation 2. Projekt jest ukończony w ok. 80% i powinien zadebiutować w tym roku.
W skład zestawu wejdzie .hack//G.U. vol. 1//Rebirth z 2006 r. oraz wypuszczone w kolejnym roku .hack//G.U. Vol.2//Reminisce i .hack//G.U. Vol.3//Redemption. Wszystkie trzy produkcje zaoferują oczywiście liczne ulepszenia graficzne, w tym rozdzielczość 1080p oraz 60 klatek na sekundę. Ponadto zarówno filmiki, jak i interfejs zostaną odświeżone, tak aby nie odstawały od reszty oprawy wizualnej. Te zmiany są standardem w przypadku remasterów, ale autorzy nie zamierzają się do nich ograniczyć. Zamiast tego mocno przerobią także samą rozgrywkę, tak aby poprawić większość problemów, na które narzekali gracze.
Wszystkie ulepszenia, jakie do serii wprowadziło .hack//G.U. Vol.3//Redemption, zostaną dodane do wcześniejszych dwóch odsłon. Ponadto pojawi się opcja powtórzenia bitwy, jeśli zginą w niej wszystkie postacie. Dostępny też będzie opcjonalny tryb Cheat Mode, w którym zaczniemy rozgrywkę z maksymalnym poziomem rozwoju oraz najlepszym ekwipunkiem.
Prędkość poruszania się postaci po świecie gry ulegnie dużemu przyśpieszeniu. Zwiększona do dziewięćdziesięciu zostanie maksymalna ilość przedmiotów niesionych przez każdą z postaci. Ponadto interfejs zarządzania ekwipunkiem wzbogaci się m.in. o opcję sortowania oraz funkcję wielokrotnego użycia konkretnych typów obiektów.
W bitwach zabraknie denerwujących pauz pomiędzy wydaniem rozkazu a jego wykonaniem. Cała rozgrywka zostanie przebalansowana, tak aby zmniejszyć grindowanie. Przyśpieszeniu ma ulec tempo rozwoju bohaterów. Ponadto będziemy w stanie zapauzować grę w dowolnym momencie.