autor: Michał Jodłowski
H1Z1 – niemal godzinny gameplay i data wczesnego dostępu
W sieci pojawił się niemal godzinny gameplay z wersji pre-alpha H1Z1 wraz z komentarzami twórców i odpowiedziami na zadawane przez graczy pytania. Filmik przedstawia świat gry i poszczególne jego elementy, takie jak rzemiosło, pojazdy czy broń. Wiadomo także, że wcześniejszy dostęp do rozwojowej wersji gry będzie możliwy w ciągu, mniej więcej, czterech tygodni za opłatą niecałych dwudziestu dolarów.
Powyższy filmik to trzydziestominutowy zapis pokazu, jaki można było obejrzeć na żywo, w którym deweloperzy – Jimmy Whisenhut, projektant, oraz Tom Schenck, dyrektor techniczny – opowiadają o poszczególnych elementach gry, a także odpowiadają na pytania graczy. Co ciekawe, H1Z1 w produkcji znajduje się dopiero od stycznia, więc na gameplayu widzimy wersję pre-alpha. Pełny, niemal godzinny film można obejrzeć na oficjalnym profilu H1Z1 w serwisie Twitch. Wczesnego dostępu do gry możemy spodziewać się w ciągu czterech tygodni i trzeba będzie uiścić za niego niecałe 20 dolarów opłaty.
W serwisie Reddit pojawiły się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie rzeczonego gameplayu, których udzielił John Smedley, dyrektor Sony Online Entertainment. Oto telegraficzny skrót najistotniejszych z nich:
- Gra będzie posiadać widok pierwszo- i trzecioosobowy.
- W czasie jazdy będzie można korzystać tylko z trybu trzeciosobowego, choć niewykluczone, że w przyszłości pojawi się możliwość prowadzenia w trybie pierwszoosobowym.
- H1Z1 będzie posiadać „głęboki” system ekonomii, oparty w bardzo dużym stopniu na rzemiośle. Gracze będą mogli np. stawać się wytwórcami amunicji.
- Celem deweloperów jest stworzenie dużego świata, w którym gracze tworzą społeczności, aby bronić się przed zagrożeniem ze strony zombie lub ryzykują samotnym, bardziej niebezpiecznym podróżowaniem.
Smedley zapowiedział również tzw. Serwery Graczy. Raz do roku każdy gracz, który grał co najmniej 5 godzin w H1Z1, otrzyma darmowy token, który umożliwia głosowanie za powstaniem serwera o konkretnym motywie i/lub zasadach rozgrywki. Będzie również istniała możliwość nabycia dodatkowych tokenów, co nie zmienia faktu, że maksymalnie można oddać dwa głosy rocznie. Ewentualne opłaty zostaną zwrócone (w formie Station Cash) w przypadku podjęcia przez deweloperów decyzji o powstaniu danego serwera. W Serwisie Informacyjnym pisaliśmy także o pomysłach twórców H1Z1 odnośnie monetyzacji.