Guillermo del Toro rozpoczyna przygodę z branżą gier
Guillermo del Toro już niedługo będzie znany nie tylko jako twórca filmów, ale również jako producent gier komputerowych. Z informacji ujawnionych przez niego na łamach bloga MTV Multiplayer dowiaduje się, że popularny meksykański reżyser związał się z „wielką firmą wydawniczą”.
Guillermo del Toro już niedługo będzie znany nie tylko jako twórca filmów, ale również jako producent gier komputerowych. Z informacji ujawnionych przez niego na łamach bloga MTV Multiplayer dowiadujemy się, że popularny meksykański reżyser związał się z „wielką firmą wydawniczą ”. Do prac nad swoimi pierwszymi grami twórca taki obrazów, jak Labirynt Fauna i Hellboy, przystąpi wspólnie ze swym wieloletnim, zaufanym zespołem.
„Zamierzamy projektować gry dopracowane nie tylko pod kątem narracji, ale również warstwy technicznej ”, powiedział Del Toro w rozmowie z dziennikarzami MTV Multiplayer. „Chcę przy tym zauważyć, że nie podpisaliśmy umowy z firmą deweloperską. Gry będziemy opracowywać samodzielnie. Już niedługo ujawniony na ich temat pierwsze istotne szczegóły ”. Według reżysera dojdzie do tego za kilka tygodni – być może w trakcie kolońskich targów gamescom.
Guillermo del Toro na niedawnej imprezie Comic-Con 2010.
Kreacje del Toro z pewnością nie będą standardowymi produkcjami. Jego dotychczasowe dzieła, w tym najbardziej znany Labirynt Fauna, zaskakiwały widzów niecodziennymi rozwiązaniami fabularnymi (Guillermo bez zająknięcia pokazywał m.in. brutalne rządy frankistów, czyszczących hiszpańskie tereny z pozostałych po wojnie domowej komunistów), a także cechowały się wysoką wartością artystyczną. Możemy się spodziewać, że podobną bezkompromisowością del Toro wykaże się w pracach nad swymi pierwszymi grami.
Warto przy tym odnotować, że meksykański reżyser ocierał się już kilkukrotnie o rynek gier. W 2005 roku przymierzał się do filmowej adaptacji historii Master Chiefa, bohatera serii Halo, z kolei w 2006 roku pojawiły się sugestie, że del Toro rozpoczął współpracę z firmą Terminal Reality (pracującą wówczas nad pozycją o tytule Sundown, w której posiadacze X360 i PS3 mieli walczyć o przetrwanie w mieście opanowanym przez zombiaki).
W ubiegłym roku świat obiegła informacja o tym, że del Toro został wybrany reżyserem filmu The Hobbit, bazującego na słynnej powieści J. R. R. Tolkiena. Z jego ówczesnych wypowiedzi można było wywnioskować, że meksykanin najprawdopodobniej nadzorować będzie również produkcję gry opartej na tym obrazie. Przed dwoma miesiącami autor Labiryntu Fauna i horroru Kręgosłup Diabła poinformował jednak o rezygnacji z udziału w kinowym projekcie. Temat growej adaptacji w dalszym ciągu pozostaje jednak otwarty.