GTA, BioShock, Firaxis, PopTop – czyli co tam w Take Two słychać
Już od kilku lat cokwartalne sprawozdanie finansowe koncernu Take Two stanowi istny zbiór arcyciekawych informacji dla graczy. Nie inaczej jest i dziś. Obszerny raport mówi nam m.in. o tym ile kasy straciła firma, o jej planie wydawniczym oraz o przekształceniach w studiu Firaxis i PopTop, czy przyszłości serii GTA lub gry BioShock.
Już od kilku lat cokwartalne sprawozdanie finansowe koncernu Take Two stanowi istny zbiór arcyciekawych informacji dla graczy. Nie inaczej jest i dziś. Obszerny raport mówi nam m.in. o tym ile kasy straciła firma, o jej planie wydawniczym oraz o przekształceniach w studiu Firaxis i PopTop, czy przyszłości serii GTA lub gry BioShock.
Zacznijmy zatem od tego, że Take Two pierwszy kwartał roku fiskalnego 2006 (który zaczął się pierwszego listopada 2005), zakończyła ze sporą stratą finansową netto, wynoszącą nieco ponad 29 milionów dolarów. Obrót netto, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, spadł diametralnie z 502 milionów dolarów do 265 milionów dolarów. Jak widać, świadczy to o bardzo słabym okresie świątecznym roku 2005, co już niejednokrotnie podkreślali inni wielcy branży rozrywki elektronicznej, w tym sam Electronic Arts.
Co się tyczy gier, które najlepiej sprzedały się w tym kwartale, to prym wiedzie nowa wersja GTA: San Andreas na PS2, pozbawiona możliwości odpalania sławetnego moda „Hot Coffee” oraz Grand Theft Auto: Liberty City Stories na konsolę PSP. Dużą popularnością cieszyła się również czwarta część Cywilizacji, wydana przez oddział T2 zwany 2K Games.
Raport przyniósł nam także dość niespodziewaną nowinę związaną ze studiami Firaxis (Sid Meier's Civilization IV, Sid Meier's Pirates!) i PopTop (Railroad Tycoon 3, Tropico), będącymi własnością Take Two. Mianowicie, oba zostaną połączone, choć nie sprecyzowano szczegółów tej konsolidacji. Ponadto okazało się, że kolejne odsłony serii GTA przeznaczone na konsole domowe i (ewentualnie) PeCety, pojawią się dopiero w 2007 roku fiskalnym firmy, czyli nie wcześniej niż listopadzie-grudniu 2006 roku. Co ciekawe, również w 2007 roku rozliczeniowym ma się pojawić wielce oczekiwany BioShock, lecz w sprawozdaniu wspomina się tylko o „konsolach nowej generacji” jako platformach docelowych tejże gry. A co z PC?
Poniżej prezentuje zestawianie najciekawszych, nadchodzących gier, jakie wymieniono w raporcie firmy:
drugi kwartał roku fiskalnego 2006 (okres pomiędzy 1 lutym i 30 kwietniem 2006):
- Midnight Club 3: DUB Edition REMIX (PS2 - Greatest Hits, Xbox - Platinum Hits)
- Grand Theft Auto: Liberty City Stories (PS2) – premiera pod koniec kwietnia
- The Elder Scrolls IV: Oblivion (PC, Xbox 360)
- Top Spin 2 (for Xbox 360, Nintendo DS, Game Boy Advance)
- Major League Baseball 2K6 – (PS2, Xbox, Xbox 360, PSP, Nintendo GameCube)
- World Poker Tour (PSP)
- Hummer Badlands (PlayStation 2, Xbox)
dalej w roku fiskalnym 2006 (1 maja – 31 października):
- Table Tennis (Xbox 360)
- Bully (PlayStation 2, Xbox)
- Dwa nowe tytuły z serii GTA na konsolę PSP – sequel Liberty City Stories i zupełnie nowa odsłona
- The Da Vinci Code (konsole obecnej generacji i PC)
- Prey (PC, Xbox 360)
- Family Guy (konsole obecnej generacji)
- The Darkness (konsole nowej generacji)
- Stronghold Legends (PC)
- NBA 2K7, NHL 2K7, College Hoops 2K7 i gry bazujące na licencji Major League Baseball license
- Family Feud
2007 rok fiskalny
- nowe odcinki serii GTA (konsole nowej generacji)
- BioShock (konsole nowej generacji)