autor: Szymon Liebert
Gry na silniku Frostbite wymagające 64-bitowego peceta w 2013 roku – EA DICE zachęca do zmiany systemu
W 2013 roku pojawią się gry na silniku Frostbite, które będą wymagały posiadania 64-bitowego peceta. Studio EA DICE zachęca graczy do zmiany systemu operacyjnego.
Niedługo EA DICE da nam nowe powody do przejścia na 64-bitowy system operacyjny. Johan Andersson, pracownik studia, zapowiedział na swoim koncie Twitter, że w 2013 roku pojawią się produkcje napędzane silnikiem Frostbite, które odpalimy tylko na 64-bitowym sprzęcie. Andersson nie potwierdził co prawda, o jakie gry może chodzić, ale dał następującą radę: „jeśli nadal korzystasz z 32-bitowych rozwiązań, to najlepszy moment, aby przejść na Windows 8”.
Frostbite to potężna technologia, na bazie której powstał ubiegłoroczny Battlefield 3. Firma Electronic Arts użyła silnika do stworzenia gry Need for Speed: The Run i jeszcze nie raz z niej skorzysta. Za kilka miesięcy możliwości Frostbite zostaną pokazane w Medal of Honor: Warfighter. W przyszłym roku silnik zobaczymy w Command & Conquer: Generals 2 - być może to właśnie strategia tworzona przez jedno ze studiów BioWare będzie wymagała 64-bitów.
Chociaż o 64-bitowych systemach operacyjnych mówi się od wielu lat, dopiero niedawno gracze zaczęli na nie przechodzić masowo. Sonda prowadzona na Steamie, popularnej platformie dystrybucji na pecetach, pokazuje, że obecnie ponad połowa użytkowników korzysta z Windowsa 7 w wersji 64-bitowej. To oznacza, że gracze zaadaptowali się do tego rozwiązania, które jest konieczne dla dalszego rozwoju gier i samych komputerów.