Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX
Studio Double Fine, pracujące obecnie nad odświeżoną wersją klasycznej przygodówki Grim Fandango z 1998 roku, pojawiło się na festiwalu PAX Prime w Seattle i ujawniło szereg szczegółów na temat ich nadchodzącej produkcji.
Od momentu oficjalnej zapowiedzi odświeżonej wersji Grim Fandango podczas tegorocznych targów E3 jedyne właściwie wiadomości o tym tytule dotyczyły platform, na które ma się on ukazać. Na szczęście zagadka została już rozwiązana – w remake tej klasycznej przygodówki zagrają posiadacze PlayStation 4, PlayStation Vita oraz komputerów osobistych – i podczas panelu na trwającym festiwalu PAX Prime twórcy ujawnili szereg innych informacji.
Podczas swego wystąpienia w Seattle Tim Schafer – głównodowodzący studia Double Fine oraz jeden z twórców oryginału – zapowiedział, że odświeżone Grim Fandango będzie pokazem tego, jak mechanika gry miała wyglądać od razu po premierze, co uniemożliwiła szybko zmieniająca się technologia. Zespół pokazał też, jak przystosowuje interfejs do sterowania dotykowego – tak, by ich dzieło mogło w przyszłości zawitać na tabletach. Najważniejsze wieści dotyczą jednak oprawy audiowizualnej projektu. Do prac nad przygodówką dołączył Peter Chan, który był odpowiedzialny za grafiki koncepcyjne oryginału z 1998 roku, co gwarantuje, że nie doświadczymy drastycznych zmian w stylistyce. Jednak gdyby ktoś poczuł chęć powrotu do poprzedniego stulecia – Double Fine zaimplementuje w grze możliwość „przerzucenia się” do oprawy graficznej sprzed ponad 15 lat. Takie rozwiązanie wcale nie jest nowością – widzieliśmy je chociażby przy okazji wydanego w 2009 roku The Secret of Monkey Island: Special Edition.
Wersja na PC ma przy tym wyglądać lepiej, niż na innych platformach – dostępna będzie rozdzielczość 1080p oraz bardziej zaawansowane efekty oświetlenia. Za ścieżkę dźwiękową ponownie odpowiada znany z oryginału Peter McConnell, co jednak nie oznacza, że w tym aspekcie nie doczekamy się zmian. W grze z pewnością znowu usłyszymy sporo swingu, jazzu oraz południowoamerykańskiego folku, którym akompaniować będzie muzyka stworzona przy udziale symfonii z Melbourne. To nie pierwszy raz, kiedy studio Double Fine skorzysta z jej usług – poprzednio mogliśmy ją usłyszeć w wydanym w tym roku Broken Age.
Niestety, twórcy nadal milczą w sprawie daty premiery. Jeśli jednak otrzymamy grę na miarę pierwowzoru, nawet długie oczekiwanie powinno zostać wynagrodzone. Ponadto ewentualny sukces odświeżonego Grim Fandango zwiększyłby szanse na kolejne remaki przygodówek autorstwa zamkniętego rok temu LucasArts. Tim Schafer już zapowiedział, że z chęcią popracowałby nad odnowionymi wersjami niektórych klasycznych tytułów. A byłoby z czego wybierać – w kolejce czekają niemal zupełnie zapomniane Loom, The Dig czy Full Throttle.