GreedFall – opublikowano pierwszy gameplay
Twórcy zdecydowali się zaprezentować pierwszy gameplay z GreedFall. Gra zabierze nas do pełnego magii uniwersum stylizowanego na XVII-wieczną Amerykę.
GreedFall to kolejna gra RPG akcji w dorobku zespołu Spiders, działającego przy wsparciu firmy Focus Home Interactive. Poprzedni tytuł studia, The Technomancer, zdobył całkiem spore grono fanów, którzy z zainteresowaniem śledzą losy nadchodzącej produkcji. GreedFall ma kontynuować niektóre założenia przyjęte w poprzedniku, korygując jego największe wady.
W GreedFall trafimy do świata inspirowanego XVII-wiecznym kolonializmem, w którym nie spotkamy jednak postaci historycznych. Weźmiemy udział w konflikcie o tajemniczą wyspę, który toczy się między władającymi magią tubylcami, a bardziej zaawansowanymi technologicznie najeźdźcami. Do tej pory pokazywano graczom jedynie zwiastuny składające się ze scenek przerywnikowych. W końcu twórcy zdecydowali się zaprezentować fragmenty rozgrywki.
Opublikowany gameplay opatrzono hiszpańskim komentarzem. Na początek zobaczyć można krótki fragment fabularny, obrazujący, w jaki sposób przybysze traktują rodowitych mieszkańców wyspy. Zadaniem gracza będzie poznanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego ludzie i magiczne stworzenia przestały żyć ze sobą w zgodzie. Podczas zwiedzania wioski tubylców zaprezentowano także rozbudowane drzewko umiejętności postaci, pozwalające rozwijać bohatera w jednej z sześciu specjalizacji.
Esencją rozgrywki jest oczywiście walka, która mocno przypomina to, co znamy choćby z serii Assassin’s Creed. Główny nacisk położono na broń białą, ale broń strzelecka również będzie miała znaczenie. Starcia urozmaicono także o magię, przy pomocy której można choćby odepchnąć wrogów lub uleczyć bohatera. Wygląda też na to, że do dyspozycji graczy oddana zostanie aktywna pauza, umożliwiająca zmianę stylu walki czy dzierżonego oręża.
Gameplay pokazuje również działanie systemu rozmów. Do wyboru będziemy mieli kilka opcji dialogowych, z czego niektóre uzależnione będą od posiadania odpowiedniej umiejętności. Różne frakcje świata gry będą reagowały na nasze decyzje, co obrazować będzie system reputacji.
W trakcie rozgrywki zdobywać będziemy nowy ekwipunek. Broń będzie miała różne statystyki, a ubrania wpływać będą nie tylko na wygląd, ale i na umiejętności bohatera. Prezentowany gameplay zamyka starcie z „bossem” – potężnym stworem, w którego pokonaniu pomagają nam towarzysze broni.
W czerwcu ogłoszono, że GreedFall zaliczy opóźnienie i ukaże się dopiero w przyszłym roku. Miejmy nadzieję, że dodatkowy czas pozwoli twórcom dopracować grę, gdyż ich poprzednie produkcje pozostawiały sporo do życzenia w kwestiach technicznych. GreedFall wydane zostanie na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.