Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 stycznia 2006, 08:08

Grandia III oficjalnie już w lutym na amerykańskim rynku

Potwierdziły się nasze zapowiedzi z grudnia ubiegłego roku, mówiące o premierze gry Grandia III na amerykańskim rynku. Informowaliśmy wówczas, że produkt firmy Square Enix znajdzie się w tamtejszych sklepach w lutym.

Potwierdziły się nasze zapowiedzi z grudnia ubiegłego roku, mówiące o premierze gry Grandia III na amerykańskim rynku. Informowaliśmy wówczas, że produkt firmy Square Enix znajdzie się w tamtejszych sklepach w lutym.

Zgodnie z opublikowanym wczoraj oficjalnym oświadczeniem prasowym, amerykańska wersja gry Grandia III (Japończycy mogą delektować się nią już od przeszło dziewięć miesięcy) zadebiutuje 14 lutego 2006 roku. Niestety, nadal nic nie wiadomo na temat europejskiego wydania programu. Jeśli w ogóle gra pojawi się na Starym Kontynencie, to z pewnością nie wcześniej niż za kilka miesięcy.

Grandia III oficjalnie już w lutym na amerykańskim rynku - ilustracja #1

Grandia III jest kolejną odsłoną znanej serii, zaliczanej do gatunku cRPG i rozpoczętej w 1997 roku na platformie Sega Saturn. Cykl ów powstał, aby nawiązać rynkową rywalizację o klienta z sagą Final Fantasy, a zatem wśród jego charakterystycznych elementów wyróżniamy m.in. ogromne fantastyczne uniwersum, obszerną warstwę fabularną (sugestywne motywy dramatyczne, subtelne wątki komiczne etc.) i dynamiczny system walki z napotkanymi przeciwnikami.

Bardzo ważną część scenariusza stanowi tzw. legenda o królu przestworzy, pod której silnym wpływem znajduje się główny bohater – mieszkający w wiosce Anfog szesnastoletni chłopak imieniem Yuuki, budujący samolot i chcący pewnego dnia wznieść się nim w powietrze. Młodzieniec przemierza wirtualny świat w towarzystwie rówieśniczki, znanej bliżej jako Alfina. Ponadto istotną rolę spełnia brat dziewczyny, czyli wojowniczy Emelious, a także Alonso i Miranda. Sylwetki wszystkich awanturników zaprojektowano natomiast na modłę charakterystycznego japońskiego stylu manga.

Dowiedz się więcej o Grandia III:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej