Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2025, 22:05

Gracze pomagają poszerzyć uniwersum popularnego MMORPG. Premiera RuneScape: Dragonwilds na Steam

Studio Jagex rozszerzyło uniwersum RuneScape o nowy kontynent oraz gatunek w grze survivalowej Runescape: Dragonwilds, przy której pomagają gracze.

Źródło fot. Jagex.
i

Aktualizacja #2 (15 kwietnia, godz. 22:05)

RuneScape: Dragonwilds jest już dostępne na Steamie. Gra kosztuje 138,99 zł – niestety jest to druga najwyższa cena na platformie firmy Valve, drożej zapłacimy jedynie we frankach szwajcarskich – i nie oferuje języka polskiego. W chwili, gdy piszę te słowa, w nowego RuneScape’a gra ponad 22 tys. osób, a na karcie produkcji znajduje się ok. 100 recenzji, z czego te pozytywne stanowią 76%.

Aktualizacja #1 (15 kwietnia, godz. 18:57)

Studio Jagex opublikowało na Steamie „mapę drogową”, którą zamierza się kierować, tworząc RuneScape: Dragonwilds. Plan deweloperów przedstawia poniższa grafika.

Źródło: Jagex / Steam.

Oryginalna wiadomość (1 kwietnia, godz. 13:28)

Seria RuneScape niedługo wzbogaci się o nową odsłonę: survivalowy sandbox RuneScape: Dragonwilds.

Zespół Jagex zapowiedział następny projekt w świecie popularnego MMORPG w osobnym ogłoszeniu, opublikowanym (podkreślmy) przed 1 kwietnia. W tymże deweloper podkreślił potrzebę współpracy z graczami jako kluczowy element dla studia. Dlatego też od miesięcy wybrani fani pomagali w testowaniu Dragonwilds, a gra wkrótce („na wiosnę”) trafi do Steam Early Access (niestety bez polskiej wersji językowej). Dokładnej daty nie podano.

Nowe RuneScape zabierze nas na dotychczas nieznany kontytent w uniwersum serii: Ashenfall, na którym przebudziły się smoki. Gracze będa musieli odkryć tajemnice tego nowego świata i jego mieszkańców, stając do walki z wielkimi gadami oraz budując własną „szaloną” bazę. W końcu to survival.

Niemniej celem twórców jest stworzenie gry opartej na podstawach RuneScape. Dlatego w Dragonwilds nie zabraknie elementów typowych dla tego MMO, w tym znanych questów, zdolności, run etc. Oraz, rzecz jasna, świata pełnego niebezpiecznych sekretów.

Nacisk na graczy objawi się też silną rolą społeczności, tak w kształtowaniu gry we wczesnym dostępie, jak i po debiucie pełnej wersji gry (czyli aktualizacji 1.0). Co więcej, gra ma pozostać w Steam Early Access tak długo, jak będzie trzeba. Wstępnie debiut Dragonwilds poza EA zaplanowano na początek 2026 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej