Gracze pomagają poszerzyć uniwersum popularnego MMORPG. Premiera RuneScape: Dragonwilds na Steam
Studio Jagex rozszerzyło uniwersum RuneScape o nowy kontynent oraz gatunek w grze survivalowej Runescape: Dragonwilds, przy której pomagają gracze.

Aktualizacja #2 (15 kwietnia, godz. 22:05)
RuneScape: Dragonwilds jest już dostępne na Steamie. Gra kosztuje 138,99 zł – niestety jest to druga najwyższa cena na platformie firmy Valve, drożej zapłacimy jedynie we frankach szwajcarskich – i nie oferuje języka polskiego. W chwili, gdy piszę te słowa, w nowego RuneScape’a gra ponad 22 tys. osób, a na karcie produkcji znajduje się ok. 100 recenzji, z czego te pozytywne stanowią 76%.
Aktualizacja #1 (15 kwietnia, godz. 18:57)
Studio Jagex opublikowało na Steamie „mapę drogową”, którą zamierza się kierować, tworząc RuneScape: Dragonwilds. Plan deweloperów przedstawia poniższa grafika.
Oryginalna wiadomość (1 kwietnia, godz. 13:28)
Seria RuneScape niedługo wzbogaci się o nową odsłonę: survivalowy sandbox RuneScape: Dragonwilds.
Zespół Jagex zapowiedział następny projekt w świecie popularnego MMORPG w osobnym ogłoszeniu, opublikowanym (podkreślmy) przed 1 kwietnia. W tymże deweloper podkreślił potrzebę współpracy z graczami jako kluczowy element dla studia. Dlatego też od miesięcy wybrani fani pomagali w testowaniu Dragonwilds, a gra wkrótce („na wiosnę”) trafi do Steam Early Access (niestety bez polskiej wersji językowej). Dokładnej daty nie podano.
Nowe RuneScape zabierze nas na dotychczas nieznany kontytent w uniwersum serii: Ashenfall, na którym przebudziły się smoki. Gracze będa musieli odkryć tajemnice tego nowego świata i jego mieszkańców, stając do walki z wielkimi gadami oraz budując własną „szaloną” bazę. W końcu to survival.
Niemniej celem twórców jest stworzenie gry opartej na podstawach RuneScape. Dlatego w Dragonwilds nie zabraknie elementów typowych dla tego MMO, w tym znanych questów, zdolności, run etc. Oraz, rzecz jasna, świata pełnego niebezpiecznych sekretów.
Nacisk na graczy objawi się też silną rolą społeczności, tak w kształtowaniu gry we wczesnym dostępie, jak i po debiucie pełnej wersji gry (czyli aktualizacji 1.0). Co więcej, gra ma pozostać w Steam Early Access tak długo, jak będzie trzeba. Wstępnie debiut Dragonwilds poza EA zaplanowano na początek 2026 roku.