Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2006, 08:05

autor: Artur Falkowski

Gra sojusznikiem w walce z rakiem

W czasie medialnej nagonki na gry, cenzurowania, zakazywania sprzedaży i wytykania zgubnego ich wpływu na młodego odbiorcę istnieją ludzie, którzy dostrzegają siłę drzemiącą w tej gałęzi rozgrywki i myślą o tym, jak wykorzystać ją do szlachetnych celów. Tak właśnie narodził się projekt Re-Mission, gry na PC będącej silnym sojusznikiem w walce z… rakiem.

W czasie medialnej nagonki na gry, cenzurowania, zakazywania sprzedaży i wytykania zgubnego ich wpływu na młodego odbiorcę istnieją ludzie, którzy dostrzegają siłę drzemiącą w tej gałęzi rozgrywki i myślą o tym, jak wykorzystać ją do szlachetnych celów. Tak właśnie narodził się projekt Re-Mission, gry na PC będącej silnym sojusznikiem w walce z… rakiem.

Grę opracował zespół HopeLab składający się nie tylko z twórców gier, ale również naukowców: biologów i lekarzy. Re-Mission to strzelanina przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby. Bohaterką jest nanobot Roxxy, która przemieszczając się wewnątrz ludzkiego organizmu walczy z mnożącymi się komórkami nowotworowymi. Do dyspozycji ma potężną broń – chemioterapię. Ta jednak negatywnie wpływa na organizm chorego, więc trzeba zwalczać efekty uboczne za pomocą antybiotyków.

Gra przeznaczona jest dla nastolatków chorych na różne odmiany nowotworów. Często choroba wyrywa ich z codziennego życia, pozbawia kontaktów z rówieśnikami i zmusza do spędzania większości czasu w szpitalach na niezbyt przyjemnych zabiegach oraz do przeżywania w samotności efektów ubocznych chemioterapii. W tym momencie ważne jest poprawienie samopoczucia pacjenta, podtrzymanie jego woli walki. W tym właśnie celu powstała Re-Mission. Dzięki grze młodzi ludzie mogą „zobaczyć” swojego wroga, wirtualnie z nim walczyć oraz przy okazji poznawać reakcje własnego ciała na komórki rakowe i chemioterapię.

Gra sojusznikiem w walce z rakiem - ilustracja #1

Badania przeprowadzone na 375 nastoletnich pacjentach szpitali onkologicznych Stanów Zjednoczonych, Kanady i Australii wykazały, że wspierani przez Re-Mission odznaczali się lepszym samopoczuciem, większym zrozumieniem własnej choroby i procesu leczenia, a także związanych z nim skutków ubocznych. Chętniej rozmawiali na ten temat, z większą ufnością podchodzili do zabiegów i przyjmowali leki.

Gra jest oferowana za darmo dla każdego z chorobą nowotworową i może być zamówiona ze strony oficjalnej wydawcy: http://www.re-mission.net