autor: Angelika Kałdus
Nowe informacje o Gord - to mieszanka Frostpunka i Heroes 3
Stanisław Just, szef studia Covenant.dev, w szczegółowym wywiadzie dla serwisu Opattack, przybliżył mechaniki i fabułę świeżo zapowiedzianej gry Gord.
- Gord będzie strategią z elementami survivalu i gry przygodowej, osadzoną w quasi-słowiańskim świecie fantasy przypominającym średniowiecze – jest to pierwsza gra studia Covenant.dev.
- Istotą Gord będzie rozbudowywanie grodu, dbanie o poddanych i wyruszanie na misje, podczas których gracz będzie walczył z potworami.
- Gord ma ukazać się w 2022 roku i być dostępny na PC (na razie mowa o dystrybucji przez Steam). O innych urządzeniach i platformach dowiemy się w przyszłości.
Weteran studia CD Projekt Red, a obecnie CEO nowego rodzimego developera Covenant.dev, Stanisław Just, opowiedział o mechanice, założeniach i fabule niedawno zapowiedzianej gry Gord, w wywiadzie dla serwisu Opattack. Przypomnijmy, że Gord zostanie wydany w 2022 roku i będzie strategią z elementami gry przygodowej i survivalu, osadzoną w średniowiecznym, quasi-słowiańskim świecie fantasy.
Zgodnie ze słowami Justa, tytuł czerpać będzie z rozwiązań i mechanik znanych m.in. z Don’t Starve, Frostpunk, RimWorld i Heroes of Might and Magic III, a potwory mają być wzorowane na słowiańskich wierzeniach. Gracze otrzymają do dyspozycji liniową kampanię fabularną podzieloną na scenariusze, rozgrywające się na nowych, oddzielnych mapach zlokalizowanych w różnych częściach świata. Dodatkowo, aby uatrakcyjnić grę, otrzymamy możliwość rozgrywania niestandardowych scenariuszy, gdzie poziomy będą generowane proceduralnie.
Istotą Gord będzie budowanie grodu. W większości scenariuszy gracze zaczną od zbierania surowców i stawiania konstrukcji, by następnie wyruszać na kolejne wyprawy. Każda wyprawa – zarówno w celu zabijania potworów, jak i odkrywania nowych miejsc – będzie się odbywać w czasie rzeczywistym z możliwością aktywacji pauzy. Po zaliczeniu celu misji gracze będą wracali do grodu, rozbudowywali jego strukturę i zarządzali podwładnymi (dostępnych będzie ponad 12 profesji dla NPC-ów). Stanisław Just wspomina również o możliwości zabierania poddanych na poszczególne misje:
Jest wiele zadań do podjęcia. Do pomocy w każdym z nich możesz wybrać dowolnego poddanego lub poddanych, jednak nie mogą oni zmieniać się między scenariuszami.
W wywiadzie wspomniano również o niektórych wskaźnikach, jakie wpływać będą na funkcjonowanie grodu i możliwości bojowe naszych ludzi. W grze obecna będzie np. Faith (Wiara) o działaniu podobnym do many – jeżeli jej poziom okaże się zbyt niski, zaklęcia w formie umiejętności będą dla gracza niedostępne. Kolejnym istotnym elementem będzie Sanity (Poczytalność): spadek tego wskaźnika do 0 oznacza ucieczkę jednostki z niewielką szansą na jej powrót w przyszłości.
Stanisław Just poinformował, że Covenant.dev planuje wydać pecetową wersję gry na Steamie – pozostałe urządzenia i platformy są jeszcze niepewne. Nie wiadomo również, czy i kiedy będzie można zagrać w wersję demo Gord, a także ile zapłacimy za grę.