autor: Szymon Liebert
Google ujawni tajny projekt związany z grami na GDC 2009
Dowiedzieliśmy się, że firma Google, odpowiedzialna między innymi za najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie, zamierza zorganizować specjalną konferencję prasową na nadchodzącej imprezie Game Developers Conference 2009. Nie byłoby w tym nic niezwykłego gdyby nie zapowiedziana tematyka spotkania. Podobno ujawnione zostaną na nim pewne tajne do tej pory projekty dotyczące gier.
Dowiedzieliśmy się, że firma Google, odpowiedzialna między innymi za najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie, zamierza zorganizować specjalną konferencję prasową na nadchodzącej imprezie Game Developers Conference 2009. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie zapowiedziana tematyka spotkania. Podobno ujawnione zostaną na nim pewne tajne do tej pory projekty dotyczące gier.
Konferencja będzie skupiała się na najbardziej charakterystycznych bohaterach gier, które firma Google ma zamiar w jakiś sposób powiązać ze swoimi produktami. Podobno stworzone zostanie swoiste interaktywne doświadczenie, które ożywi fikcyjne ikony przemysłu gier elektronicznych i pozwoli nam poznać ich szalone przygody. W projekt zaangażowani są najwyraźniej pewni wydawcy gier, chociaż na razie całość owiana jest jeszcze tajemnicą i nie podano żadnych szczegółów.
Wiemy więc, że Google zorganizuje spotkanie dla prasy, którego temat będzie dotykać w jakiś sposób gier elektronicznych. Być może chodzi o pewne powiązanie różnych motywów znanych dobrze graczom z serią aplikacji Google. Według wczesnych zapewnień na miejscu będzie okazja, żeby przedpremierowo przyjrzeć się kilku tego typu gadżetom stworzonym przez producentów specjalnie na potrzeby iGoogle. Prawdopodobnie będą to więc alternatywne wersje spersonalizowanej strony wyszukiwarki.
O całej sprawie poinformowali dziennikarze, którzy otrzymali zaproszenia na powyższe spotkanie. Odbędzie się ono już 25 marca tego roku podczas wspomnianego GDC 2009. Pełną treść tekstu zaprezentował serwis Venture Beat, sugerując, że ogłoszenie konferencji w ostatniej chwili może oznaczać doniosłość zaprezentowanych na niej materiałów (podobną strategię stosuje Apple).
Google szuka swojego miejsca na rozwijającym się wciąż rynku gier elektronicznych. Jakiś czas temu korporacja uruchomiła usługę Lively, która miała być swoistą konkurencją dla Second Life, ale niestety po dość krótkim czasie zniknęła z sieci. Warto przypomnieć, że firma snuje również plany na umieszczanie w grach reklam, będąc w posiadaniu Adscape Media, zajmującej się właśnie tym elementem. Co szykują autorzy wielu ponadczasowych pomysłów, przekonamy się już niedługo.