autor: Artur Falkowski
GOL na GC 2007: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
Tegoroczne targi Games Convention zgodnie z obietnicą Electronic Arts stały się miejscem, gdzie zaprezentowano planowany na wiosnę przyszłego roku, niedawno zapowiedziany dodatek do Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium. Kane’s Wrath, bo tak będzie zatytułowane wspomniane rozszerzenie, trafi do sklepów jednocześnie w wersjach na X360 oraz PC.
Tegoroczne targi Games Convention zgodnie z obietnicą Electronic Arts stały się miejscem, gdzie zaprezentowano planowany na wiosnę przyszłego roku, niedawno zapowiedziany dodatek do Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium. Kane’s Wrath, bo tak będzie zatytułowane wspomniane rozszerzenie, trafi do sklepów jednocześnie w wersjach na X360 oraz PC. Według tego, co udało nam się dowiedzieć od Jima Vesselli z EA, w dużej mierze będzie ono spełnieniem oczekiwań fanów.
Na krótkiej, nieco ponad 20-minutowej prezentacji pokazano nam trailer oraz fragment rozgrywki przedstawiający jedną z misji. Niestety, nie mogliśmy zobaczyć w akcji zapowiadanego widoku globalnego, na którym będziemy mogli decydować o posunięciach naszych wojsk i działaniach na szeroką skalę. Zdradzono jednak co nieco na temat fabuły. Przedstawione w Kane’s Wrath wydarzenia rzucą nieco światła na to, co działo się pomiędzy C&C 3 a C&C: Tiberian Sun. Nie powiedziano dokładnie, o co chodzi, ale wiadomo, że akcja będzie się kręcić wokół artefaktu obcych Tacitus oraz sztucznej inteligencji Cabal. Nazwy te z pewnością są doskonale znane miłośnikom serii.
Po tym krótkim wprowadzeniu Vessella przystąpił do prezentacji nowych jednostek. Na początek pokazał siły GDI, które w Kane’s Wrath będą sobie o wiele lepiej radziły z pojazdami latającymi. Do tego celu szczególnie przydatna będzie formacja piechoty, tzw. Zone Raiders. Żołnierze ci będą posiadać specjalną broń przeciwlotniczą. Podobną funkcję pełnić ma bezradny wobec sił lądowych poduszkowiec Slingshot. Z pojazdów latających GDI pokazano śmigłowiec Hammerhead, który może zabierać na swój pokład piechotę, a jednocześnie posiada własne uzbrojenie. Zdecydowanie największe wrażenie robi Sonic Tank, Shatter. Potrafi on wygenerować falę dźwiękową, która niszczy wszystkie stojące na jej drodze pojazdy.
Na tym zakończyła się prezentacja sił GDI. Następnie Vessella przystąpił do przedstawienia jednostek NOD. Najwięcej uwagi poświęcił oddziałom Awakened, cyborgom stworzonym z żołnierzy walczących w Tiberian Sun, posiadającym możliwość atakowania impulsem EMP. W trakcie prezentacji pokazano jeden z możliwych sposobów wykorzystania tej formacji w walce. Najpierw Vessella podjechał do bazy GDI kilkoma niewidzialnymi pojazdami typu Specter i zajął pozycję w pobliżu umocnień wroga. Następnie za pomocą cyborgów zablokował obronę bazy, a pozostającymi dotąd w ukryciu pojazdami dokończył dzieła. Inną z ciekawych jednostek był Reckoner – transporter, który potrafi fortyfikować się, umożliwiając przewożonym jednostkom otwarcie ognia.
Vessella wielokrotnie podkreślał, że nowy dodatek powstaje głównie z myślą o urozmaiceniu i jednoczesnym zbalansowaniu rozgrywki. Dzięki nowym jednostkom, a także wprowadzeniu odłamów znajdujących się w grze frakcji (po dwa na każdą), gracze dostaną możliwość dowolnego doboru strategii działania.
Na koniec wspomniano jeszcze o nowym interfejsie w wersji na X360. Polegać on będzie między innymi na tym, że po zaznaczeniu fabryki pojawi się na ekranie okrąg z możliwościami wyboru. Dzięki temu w szybki sposób będzie można zlecać produkcję.
Dodatek zapowiada się ciekawie. Szkoda, że nie pokazano trybu conquest, który może rzeczywiście wzbogacić serię C&C. Dla fanów jednak najważniejszy będzie fakt, że powróci Kane, a w jego roli niezawodny Joseph D. Kucan.