autor: Artur Falkowski
God of War: Chains of Olympus wykorzysta dodatkową moc obliczeniową PSP
Gdy tylko pojawiła się wiadomość o tym, że nowe firmware (wersja 3.50) do PSP umożliwia grom pracę z wykorzystaniem wyższej częstotliwości procesora konsolki (333 MHz), twórcy ze studia Ready At Dawn poinformowali, że gra God of War: Chains of Olympus wykorzysta tę dodatkową moc obliczeniową.
Gdy tylko pojawiła się wiadomość o tym, że nowy firmware do PSP (wersja 3.50) umożliwia grom pracę przy użyciu wyższej częstotliwości procesora konsolki (333 MHz), twórcy ze studia Ready At Dawn poinformowali, że gra God of War: Chains of Olympus wykorzysta tę dodatkową moc obliczeniową.
Kiedy Cory Barlog wyjawił tę informację, powszechnie uznano, że tak dopracowana grafika, jaką mogliśmy oglądać w opublikowanym trailerze gry, z pewnością korzystała z pełnej prędkości PSP. Jak się jednak okazało, nie była to prawda.
Didier Malenfant skontaktował się bowiem z serwisem Kotaku, by przekazać pewne sprostowanie. Na początku potwierdził, że przenośny God of War będzie działał na 333 MHz. Później dodał, że wszystko, co do tej pory zostało zaprezentowane mediom i graczom, zostało wykonane z zastosowaniem standardowej częstotliwości PSP, tj. 222 MHz. Przyznał, że zwiększenie mocy nie będzie miało na celu po prostu poprawienie grafiki, która zdaniem twórców (i nie tylko) i tak jest już świetna.
Za jedną z najładniejszych gier na PSP do tej pory uchodzi opracowany właśnie przez Ready at Dawn Daxter. Nowy God of War, wspomożony przez dodatkową moc procesora, z pewnością go zdetronizuje.