autor: Aleksander Kaczmarek
GMod, czyli modyfikacja warta miliony
Garry Newman pochwalił się, że stworzoną przez niego modyfikację silnika Source kupiło już ponad 770 tys. graczy. Według wyliczeń serwisu vg247 pozwoliło to zarobić autorowi moda ponad milion dolarów. Jeszcze więcej zyskała na tym firma Valve Software, która zdecydowała się wydać go w usłudze Steam.
Garry Newman pochwalił się, że stworzoną przez niego modyfikację silnika Source kupiło już ponad 770 tys. graczy. Według wyliczeń serwisu vg247 pozwoliło to zarobić autorowi moda ponad milion dolarów. Jeszcze więcej zyskała na tym firma Valve Software, która zdecydowała się wydać go w usłudze Steam.
Garry's Mod ukazał się w 2004 roku jako niewielka modyfikacja silnika Source w grze Half-Life 2. Początkowo był on udostępniany bezpłatnie. Potencjał moda dostrzegła firma Valve, która w 2006 roku została wydawcą jego dziesiątej wersji. W ciągu pierwszych dwóch lat od pojawienia się GModa w ofercie usługi Steam kupiło go przeszło 312 tys. graczy, co dało ponad 3 miliony dolarów przychodu.
Z czasem modyfikacja stworzona przez Garry'ego Newmana wyewoluowała do rangi samodzielnej, sandboksowej gry i wciąż cieszy się ogromną popularnością. Regularnie melduje się ona na liście najpopularniejszych tytułów, w jakie grywają użytkownicy Steamu. 770 tys. sprzedanych dotąd kopii pozwoliło 28-letniemu autorowi zarobić całkiem niezłe pieniądze. Serwis Kotaku ujawnia, że Newman otrzymuje obecnie 5 dolarów od każdego zakupionego przez graczy GModa (za który na Steamie trzeba zapłacić 9,99 dolara albo 7,99 euro) lub 2,5 dolara w przypadku moda nabytego w pakiecie z grą (np. Counter-Strike: Source). Warto zauważyć, że bezpłatnie udostępniana jest też starsza wersja Garry's Mod oznaczona cyfrą 9.