autor: Marcin Skierski
Ghost Recon na 3DS-a przypomina serię Advance Wars
Na ujawnionej przed kilkoma dniami liście tytułów mających towarzyszyć premierze konsoli 3DS w Europie znalazła się między innymi gra taktyczna Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars. O ile jednak wcześniej nie znaliśmy na jej temat zbyt wielu szczegółów, tak teraz rąbka tajemnicy uchylił jeden z jej twórców.
Na ujawnionej przed kilkoma dniami liście tytułów mających towarzyszyć premierze konsoli 3DS w Europie znalazła się między innymi gra taktyczna Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars. O ile jednak wcześniej nie znaliśmy na jej temat zbyt wielu szczegółów, tak teraz rąbka tajemnicy uchylił jeden z jej twórców.
Chodzi konkretnie o Juliana Gollopa, który współpracuje z bułgarskim oddziałem Ubisoftu przy tworzeniu omawianej pozycji. Jest on znany między innymi jako autor serii strategicznej X-Com, więc możemy liczyć na jego doświadczenie także tym razem. Detale na temat nowego Ghost Recona ujawnił za pośrednictwem serwisu Tiny Cartridge.
Jak było wiadomo już wcześniej, rozgrywkę w omawianej produkcji będziemy obserwować z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym. Teraz dowiedzieliśmy się jednak, że system ma mocno przypominać to, co znamy już ze słynnej serii Advance Wars. Możemy więc liczyć na planowanie naszych działań w turach i podzielenie poszczególnych poziomów na kwadratowe pola, po których możemy się poruszać.
Do dyspozycji zostanie nam oddanych sześciu żołnierzy o odmiennych umiejętnościach i uzbrojeniu. Każdy z nich w miarę postępów zdobywa doświadczenie i odblokowuje coraz bardziej przydatne zdolności. Okażą się one użyteczne w kolejnych, coraz bardziej skomplikowanych misjach, w których przyjdzie nam uwalniać więźniów, wysadzać mosty i pociągi oraz walczyć z uzbrojonymi po zęby przeciwnikami.
Odpowiednia taktyka i planowanie naszych działań będzie kluczowe w osiągnięciu sukcesu. Pod uwagę musimy brać takie detale jak ukształtowanie terenu oraz odpowiednie gospodarowanie punktami dowodzenia zbieranymi za przejmowanie specjalnych flag. Każda postać posiada bowiem swoje specjalne zdolności pozwalające przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść, ale możemy je wykorzystać jedynie za określoną ilość wspomnianych punktów.
Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars zapowiada się zatem na bardzo dobrą propozycję dla fanów strategicznego myślenia. Produkt odbiega nieco od ostatnich części serii będących taktycznymi strzelaninami z perspektywy trzeciej osoby, ale to wcale nie musi być jego wadą. Przekonamy się o tym 25 marca, gdy na europejskim rynku zadebiutuje dzieło Ubisoftu wraz z samym 3DS-em.