Gems of War – nadchodzi duchowy następca Puzzle Quest
Znane z dwóch pierwszych odsłon cyklu Puzzle Quest studio Infinite Interactive pracuje nad duchowym spadkobiercą tej serii, zatytułowanym Gems of War. Gra zmierza na urządzenia mobilne i pecety.
Siedem lat temu studio Infinite Interactive zrewolucjonizowało gatunek gier logicznych wypuszczając projekt Puzzle Quest. Produkcja połączyła standardowe dopasowywanie kryształów w liczbie minimum trzech z silnymi elementami RPG i rozwiązanie to zostało potem skopiowane przez wielu innych deweloperów. Twórcy nie posiadają już praw do tej marki, dlatego postanowili opracować duchowego spadkobiercę zatytułowanego Gems of War.
Zabawę zaczniemy od wykreowania własnego bohatera, a następnie wyruszymy podbijać krainę Krystara. Zdobyte tereny zapewnią nam dostęp do nowych jednostek oraz misji pobocznych, pomagając w dążeniach do zgromadzenia największej armii w tym świecie. W sumie na podbój czeka piętnaście państw i wszystkie mają być gęsto wypełnione ciekawymi przygodami oraz interesującymi postaciami.
Większość czasu spędzimy oczywiście na ekranie walki, w której centrum umieszczona zostanie plansza, podzielona na 64 kwadratowe pola zapełnione różnorodnymi kamieniami szlachetnymi. Naszym zadaniem będzie takie nimi manipulowanie, aby tworzyć serię przynajmniej trzech tego samego rodzaju. Te kombinacje pozwolą nam atakować przeciwników i rzucać zaklęcia. Nie zabraknie oczywiście systemu gromadzenia doświadczenia, dzięki któremu nasi bohaterowie oraz żołnierze będą uczyli się nowych umiejętności oraz ulepszali swoje statystyki.
Poza trybem kampanii dla pojedynczego gracza pojawią się także rozgrywki multiplayer typu PvP, w których otrzymamy okazję zmierzenia się z innymi użytkownikami. Najlepsi zdobędą tytuł Czempiona, co uczyni ich głównym celem ataku reszty społeczności. Pojawi się także opcja tworzenia gildii. Autorzy obiecują bogatą zawartość, w tym 150 fabularnych misji, ponad 100 typów jednostek oraz ponad 65 rodzajów uzbrojenia.
Gems of War zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android oraz pecety. Produkcja wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Wersja testowa wystartowała już w australijskim App Store, ale na razie nie wiemy kiedy do zabawy dołączy reszta świata.