Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2009, 13:29

autor: Daniel Jaśko

GDC09 – Wybrano najlepsze gry niezależne

Dziś na imprezie GDC09 przedstawieni zostali laureaci nagród Festiwalu Gier Niezależnych w różnych kategoriach. Gry niezależne, według zasad plebiscytu, są to wszystkie produkcje tworzone przez niewielkie grupy stosunkowo nieznanych programistów. Dzięki festiwalowi mają oni szansę zostać zauważeni przez szersze grono graczy, co widać chociażby na przykładzie jednego ze zwycięzców w zeszłym roku - Word of Goo.

Dziś na imprezie GDC09 przedstawieni zostali laureaci nagród Festiwalu Gier Niezależnych (Independent Games Festival) w różnych kategoriach. Gry niezależne, według zasad plebiscytu, są to wszystkie produkcje tworzone przez niewielkie grupy stosunkowo nieznanych programistów. Dzięki festiwalowi mają oni szansę zostać zauważeni przez szersze grono graczy, co widać chociażby na przykładzie jednego ze zwycięzców w zeszłym roku - Word of Goo.

Poniżej znajduje się pełna lista laureatów 2009.

Nagroda Główna (Seumas McNally Grand Prize)

Blueberry Garden (Erik Svedanga) – Ciekawa gra oferująca niespotykany gameplay i dziwaczną fabułę. Jest to historia o dwóch frakcjach (ptaki i czapki?!) żyjących po różnych stronach wieży. Istoty latające któregoś dnia postanowiły odwiedzić swoich sąsiadów, jednak podczas tej podróży zjadły wysoko ulokowane borówki, które były jedynym posiłkiem czapek. Wiele z tych naziemnych istot zmarło. Sam gameplay to eksploracja ogrodu, w którym zachodzą nieustanne zmiany. Warto wspomnieć, że niniejsza produkcja dostała nagrodę Najbardziej Innowacyjnej Gry na Swedish Game Award 2008.

Nagroda za Innowację (Innovation ‘Nuovo’ Award)

Between (Jason Rohrer) – Pozycja dla dwóch graczy wprowadzająca inne spojrzenie na świat rozgrywek wieloosobowych. Nie chodzi już tutaj o kooperację czy jawną walkę, a o przechwytywanie drobnych symboli i gestów narzucanych przez oponenta w postaci kolorowych wzorów pojawiających się na ekranie.

Doskonałość w Sztuce Graficznej (Excellence in Visual Art)

Machinarium (Amanita Design) – Stosunkowo prosta gra przygodowa typu point&click. Gracz otrzymuje kontrolę nad robotem, który przemierza niesamowicie dopracowane środowiska. Ręcznie rysowana grafika i brudne klimaty ciemnych zakamarków robią spore wrażenie.

Doskonałość w Audio (Excellence in Audio)

Brainpipe (Digital Eel) – Produkcja, w której przemierzamy trójwymiarowy tunel. Gracz przedostaje się przez kolejne terytoria swojej wyobraźni, mijając zabawne znaki, słysząc przeróżne dźwięki i uważając na niebezpieczne przeszkody. Celem jest zbieranie iluminujących znamion światłości.

Doskonałość Techniczna (Technical Excellence)

Cortex Command (Data Realms) – W tej co najmniej ciekawej grze użytkownik wciela się w odważnego poszukiwacza w epoce, w której wszelka cybernetyka czy eksperymenty na ludzkich ciałach są na porządku dziennym. Odseparowany od bohatera mózg, nad którym kontrolę obejmuje gracz, jest w stanie kierować poczynaniami licznych jednostek ze świata gry, takich jak klony, roboty, statki kosmiczne, działka obronne i tym podobne. Sama rozgrywka przypomina nieco tę znaną z Wormsów.

Doskonałość w Designie (Design Excellence)

Musaic Box (KranX Productions) – Niniejsza gra jest prototypem nowego gatunku muzycznego. Celem gracza jest rozwiązywanie licznych układanek będących fragmentami różnych piosenek, używając przy tym wyłącznie własnego słuchu (w ekstremalnych przypadkach można się posłużyć widocznymi na ekranie figurami).

Najlepsza Studencka Gra (Best Student Game)

Tag: The Power of Paint (DigiPen Institute of Technology) – Pierwszoosobowa gra platformowa umożliwiająca modyfikację terenu przy pomocy odpowiednich farb.

Nagroda Publiczności (Audience Award)

Cortex Command (Data Realms) – Tytuł ten wygrał również nagrodę za Doskonałość Techniczną, w związku z czym wszelkie informacje o nim znajdują się pod tamtym nagłówkiem.

Nagroda Direct2Drive (D2D Vision Award)

Osmos (Hemisphere Games) – Gra dobrze odwzorowująca prawa fizyki, posiadająca bardzo klimatyczny soundtrack, w której celem jest powiększanie rozmiarów swojej grywalnej cząstki poprzez wchłanianie pyłów. Samo poruszanie się jest możliwe dzięki wydalaniu materii, aczkolwiek związane jest to również z pomniejszaniem swych rozmiarów – a więc rozwaga i przyszłościowe myślenie są tutaj kluczowymi elementami.

 

GDC09 – Wybrano najlepsze gry niezależne - ilustracja #1