autor: Fajek
Garść informacji o Xpand Rally
Prace nad Xpand Rally dobiegają końca. W tym tygodniu ukończone zostały dwa kolejne tereny: góry Szkocji i kanion Colorado. Oznacza to, iż gra powinna być ukończona w niedługim czasie.
Prace nad Xpand Rally dobiegają końca. W tym tygodniu ukończone zostały dwa kolejne tereny: góry Szkocji i kanion Colorado. Oznacza to, iż gra powinna być ukończona w niedługim czasie.
Szkocja powita graczy smugami deszczu w światłach reflektorów, Colorado - niebem rozświetlonym promieniami zachodzącego słońca.
Oba tereny są odzwierciedleniem realnego świata. Aby je przygotować ekipa Techlandu zebrała autentyczne zdjęcia z USA i Wielkiej Brytanii, które następnie posłużyły do wykonania tras do gry. Zgromadzono ponad 1000 fotografii poszczególnych elementów krajobrazu, a także kilkadziesiąt zdjęć wykonanych podczas przelotu samolotami. Przy modelowaniu gór, dolin i rzek wykorzystano dodatkowo mapy topograficzne Szkocji i Colorado.
Ponieważ Xpand Rally rozgrywa się na różnych szerokościach geograficznych, gracz przemierza różnorodne trasy - począwszy od pustynnych, skończywszy na podbiegunowych. Dzięki temu doświadcza różnego zachowania samochodu w zależności od pogody oraz nawierzchni, po której się porusza (szuter, piasek, żwir, śnieg, lód czy asfalt).
Trasy w Xpand Rally są wykonane w oparciu o Chrome Engine. Dzięki temu otrzymano realistyczne, porośnięte bujną roślinnością tereny o powierzchni kilkunastu kilometrów kwadratowych. To pozwala na zerwanie z dotychczas obowiązującym schematem wąskiej niecki, w której ścigają się gracze.