Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 lutego 2003, 11:29

autor: Fajek

GameStar - nowy miesięcznik dla graczy

Wczoraj do naszej redakcji dotarła paczka, w której znaleźliśmy pierwszy numer (a właściwie „zerowy”) nowego miesięcznika dla graczy – GameStar – który pojawi się na polskim rynku już w marcu.

Wczoraj do naszej redakcji dotarła paczka, w której znaleźliśmy pierwszy numer (a właściwie „zerowy”) nowego miesięcznika dla graczy – GameStar – który pojawi się na polskim rynku już w marcu.

GameStar, czasopismo dla profesjonalnych graczy, ukaże się już 19 marca b.r. Polska edycja dołączy do europejskiej rodziny magazynów, odnoszących wielkie sukcesy w Niemczech, na Węgrzech i w Czechach. Wydawcą miesięcznika jest firma IDG Poland S.A.

W informacji prasowej możemy przeczytać, że:

Polskie wydanie zostało przygotowane na bazie niemieckiego pierwowzoru, czerpiąc z niego najlepsze elementy, m.in. niezwykłą aktualność publikowanych informacji oraz głęboką, rzetelną metodologię oceny gier. Każdy element niemieckiej formuły na sukces został jednak poddany surowej weryfikacji i dostosowaniu, dzięki czemu GameStar będzie doskonale spełniał oczekiwania polskich Czytelników

Nasza misja jest prosta: GameStar będzie pismem tworzonym dla graczy przez graczy. Będziemy informować i komentować. Będziemy podchodzić z entuzjazmem do każdej gry, lecz polecać tylko te dobre i najlepsze” – mówi Jacek Lech Komuda, redaktor prowadzący w magazynie GameStar.

W każdym numerze Czytelnicy znajdą następujące działy:

Aktualności i zapowiedzi - m.in. ten dział będzie stanowił o sile pisma. Dzięki bezpośredniej współpracy z redakcją niemiecką, polski GameStar ma dostęp do materiałów, które są całkowicie niedostępne dla innych polskich miesięczników o grach. Najlepszym przykładem jest bardzo obszerna i genialnie ilustrowana zapowiedź gry Unreal II, która ukazała się już w numerze 12/2002 niemieckiego GameStara (na rynku w listopadzie), podczas gdy żaden polski magazyn nie był w stanie opublikować podobnego materiału do końca stycznia 2003 r.

Recenzje gier – istota każdego pisma o grach; kierując się surowymi kryteriami, GameStar opisuje gry, poleca dobre i zdecydowanie odradza słabe. Jest przy tym całkowicie niezależny w swoich osądach. Szczegółowe metryczki przy każdej recenzji pozwalają nie tylko szybko uzyskać informacje na temat jakości gry, ale także jej poziomu trudności, realnych wymagań sprzętowych i innych, podobnych gier.

Porady – bardzo obszerny dział, przygotowany wielkim nakładem sił i z najwyższą starannością. Prezentuje porady, strategie, taktyki i rozwiązania, które cechują się wysokim poziomem merytorycznym, szczegółowością oraz przydatnością. W tym dziale będzie można np. znaleźć szczegółowo oznaczone i opisane mapy świata gier, drukowane w formie plakatowej.

Testy sprzętu – ten dział firmowany będzie znakiem miesięcznika PC World Komputer, który od wielu lat ma ugruntowaną pozycję jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o sprzęcie komputerowym. Testy przeprowadzane będą w tym samym laboratorium, z zachowaniem tej samej, najwyższej dbałości o jakość procedur testowych i dokładną analizę danych. Dzięki temu po raz pierwszy w Polsce, czytelnicy pisma o grach komputerowych będą mogli uzyskać naprawdę rzetelne informacje o sprzęcie, który jest niezbędny, aby gry działały nie tylko dobrze, ale najlepiej.

Pod względem graficznym, przeniesione zostaną rozwiązania opracowane dla wydania niemieckiego. Oznacza to, że design gazety będzie niezwykle lekki, przejrzysty i elegancki. Duży format pozwoli na efektowną prezentację opisów, natomiast bardzo czytelna ikonografika ułatwi nawigację i błyskawiczne wyszukiwanie informacji.

Nakład każdego numeru będzie dzielony. Część ukaże się z trzema lub czterema (w zależności od potrzeb) płytami CD, zaś część z płytą DVD-9, o pojemności prawie 9 GB. Pod względem zawartości płyt, już od pierwszego wydania GameStar stanie się liderem na rynku. Żelaznym punktem będą pełne wersje gier. Najczęściej polonizowane, prawie zawsze publikowane po raz pierwszy w Polsce, zawsze hitowe. Do pierwszego wydania dołączone zostaną dwie gry w pełnych wersjach: „Smash Up Derby”, czyli kontynuacja „Demolition Derby” – gry samochodowej podnoszącej poziom adrenaliny do najwyższych granic, oraz „S.W.I.N.E. – ŚWINIA”, czyli przezabawna strategia czasu rzeczywistego, która wymaga nie tylko poczucia humoru, ale bardzo wysokich umiejętności przywódczych.

Wielką gratką będą wideoreportaże z testów gier. Na wiele miesięcy przed oficjalną publikacją i przed pojawieniem się wersji demonstracyjnych, Czytelnicy będą mogli zobaczyć, jak wyglądają i działają najbardziej oczekiwane gry. To nie koniec multimediów – galerie zrzutów z gier, tapety i dźwięki znajdą swoje miejsce na naszych płytach. Całości dopełnią rozbudowane wersje demonstracyjne i testowe gier oraz najnowsze uaktualnienia, sterowniki i łatki. Czytając magazyn GameStar, Czytelnicy będą mieli pewność, że nie omijają żadnej istotnej gry, a gry, które mają, działają najlepiej, jak to możliwe.

Tak wiec czytelnikom i osobom zainteresowanym nowym miesięcznikiem pozostaje zaczekać do 19 marca, natomiast my życzymy powodzenia redakcji oraz wydawcy GameStar’a.

GameStar - nowy miesięcznik dla graczy - ilustracja #1