autor: Radosław Grabowski
Games for Windows w praktyce, czyli Company of Heroes i LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Opakowania gier konsolowych projektowane są według określonego standardu, natomiast wygląd pudełek pecetowych zależał jak dotąd od widzimisię wydawców. Uporządkowania tego komputerowego nieładu podjęła się właśnie korporacja Microsoft w ramach kampanii Games for Windows, mającej promować okienkowy system operacyjny w świecie elektronicznej rozrywki.
Opakowania gier konsolowych projektowane są według określonego standardu, natomiast wygląd pudełek pecetowych zależał jak dotąd od widzimisię wydawców. Uporządkowania tego komputerowego nieładu podjęła się właśnie korporacja Microsoft w ramach kampanii Games for Windows, mającej promować okienkowy system operacyjny w świecie elektronicznej rozrywki.
Dwoma pierwszymi przykładami standaryzowanych pudełek pecetowych są opakowania LEGO Star Wars II: The Original Trilogy oraz Company of Heroes. Jednakże pod pojęciem Games for Windows kryje się dużo więcej, gdyż każda gra spod tego znaku musi przystawać do odgórnie określonych norm – tj. cechować się prostym systemem instalacji, wykazywać pełną kompatybilność z Windows Vista i posiadać oznaczenie kategorii wiekowej według ESRB.
Ponadto zarówno obecne, jak i przyszłe gry z omawianej linii mają bezproblemowo obsługiwać kontroler konsoli Xbox 360 (oczywiście jeśli dany program pozwala na wykorzystanie pada). Nie będzie również kłopotów z zabawą w trybie szerokoekranowym i kompatybilnością z 64-bitowymi wersjami "Okienek". Zatem jeśli konkretna gra nie spełni powyższych wymagań, nie ma szans na dołączenie do rodziny Games for Windows.