autor: Artur Falkowski
Games Convention 2007 w liczbach
Wczoraj przytoczyliśmy kilka liczb określających tegoroczną edycję Games Convention. Dziś zapraszamy do zapoznania się z bardziej szczegółowymi statystykami, które pozwolą ocenić, czy imprezę można uznać za udaną.
Wczoraj przytoczyliśmy kilka liczb określających tegoroczną edycję Games Convention. Dziś zapraszamy do zapoznania się z bardziej szczegółowymi statystykami, które pozwolą ocenić, czy imprezę można uznać za udaną.
W trakcie trwania targów odwiedziło je 185 tysięcy gości, co jest wynikiem niewiele lepszym od uzyskanego w ubiegłym roku (183 tysięcy). W przypadku liczby wystawców różnica jest już o wiele większa: obecnie można było odwiedzić stanowiska 503 firm, podczas gdy rok temu było ich 374. Wzrosła również liczba gości zagranicznych, którzy w tym roku stanowili 43% odwiedzających.
Otworzenie dodatkowej hali przeznaczonej wyłącznie na spotkania w interesach i prezentacje produktów przedstawicielom branży i mediów okazało się strzałem w dziesiątkę. Aż 85% wystawców z Centrum Biznesowego stwierdziło, że udział w GC miał bardzo duże znaczenie. 91% (rok temu 79%) wyraziło chęć zaprezentowania się na targach w przyszłym roku.
W trakcie targów Leiziger Institut fur Marktforschung przeprowadził ankietę. Ustalono, że 52% odwiedzających stanowiły osoby powyżej dwudziestego roku życia (w ubiegłym roku 45%). Kobiety stanowiły 20%, co jest nieco lepszym wynikiem niż zeszłoroczne 17%. Niemal połowę odwiedzających (45%) stanowili tzw. „casual gamers”. 92% gości wyraziło chęć ponownego odwiedzenia GC w przyszłym roku.
Targi cieszyły się również większym zainteresowaniem ze strony mediów. Ponad 3300 dziennikarzy z 46 krajów (w 2006 roku 2610 dziennikarzy z 38 krajów) zajmowało się relacjonowaniem imprezy.
Zadowoleni byli również sami wystawcy. Niemal wszyscy (96%) zadeklarowali chęć udziału w kolejnej edycji targów. 94% stwierdziło, że osiągnęło swój cel i jest bardzo zadowolone z rezultatów akcji promocyjnej.
Jedną z innowacji wprowadzonych w dopiero co zakończonej edycji GC było przeznaczenie odrębnej hali na GC Family, część targów poświęconą edukacji przez zabawę oraz rodzinnej rozrywce. Osoby, które odwiedziły wspomniany dział, nie były rozczarowane, a wręcz przeciwnie – zadowolone i gotowe polecić go znajomym.
Ogólnie mówiąc, z punktu widzenia odwiedzających i wystawców targi można uznać za udane. Z kolei inni przedstawiciele branży uważają, że mimo swojego rozmachu impreza zbyt bardzo koncentruje się na lokalnym rynku, dlatego też nie ma szans stać się drugim E3. W tym miejscu należy zadać pytanie, czy rzeczywiście chodzi o to, by naśladować amerykańską imprezę. GC to w końcu największe tego typu targi w Europie, skierowane głównie do europejskiego odbiorcy i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.
Na koniec warto dodać, że targi Games Convention 2008 odbędą się w dniach 20-24 sierpnia. Tradycyjnie już zostaną poprzedzone konferencją deweloperów, która rozpocznie się dwa dni przed imprezą.