autor: Tomasz Pyzioł
Galactic Civilizations konkurencją dla Master of Orion III
W tym roku obficie obrodziło nam w różnorodne strategie kosmiczne. Pojawiły się zarówno RTS-y starające się naśladować Homeworlda (polski Starmageddon czy wydany w zeszłym tygodniu O.R.B.), jak i strategie z elementami ekonomicznymi (Hegemonia). A na kolejne gry nie trzeba będzie długo czekać, gdyż jeszcze w grudniu powinien pojawić się Master of Orion III, a na początek przyszłego roku zapowiedziano Imperium Galactica III i Galactic Civilizations. Ten ostatni tytuł, choć najmniej znany, może okazać się czarnym koniem tej stawki (nie biorąc pod uwagę Homeworld 2, o którym niewiele jeszcze wiadomo).
W tym roku obficie obrodziło nam w różnorodne strategie kosmiczne. Pojawiły się zarówno RTS-y starające się naśladować Homeworlda (polski Starmageddon czy wydany w zeszłym tygodniu O.R.B.), jak i strategie z elementami ekonomicznymi (Hegemonia). A na kolejne gry nie trzeba będzie długo czekać, gdyż jeszcze w grudniu powinien pojawić się Master of Orion III, a na początek przyszłego roku zapowiedziano Imperium Galactica III i Galactic Civilizations. Ten ostatni tytuł, choć najmniej znany, może okazać się czarnym koniem tej stawki (nie biorąc pod uwagę Homeworld 2, o którym niewiele jeszcze wiadomo).
Podobnie jak seria Master of Orion Galacti Civilizations będzie strategią turową z gatunku 4X, w której na losowo generowanych mapach galaktyki będziemy od podstaw budować swoje Imperium. Podstawowymi elementami prowadzącymi do celu będzie eksploracja, dyplomacja, handel i rozwój (naukowy i ekonomiczny). W grze nie będzie multiplayera ani kampanii składającej się z kolejnych misji, a każda rozgrywka ma być całkowicie niepowtarzalna dzięki generatorowi scenariuszy. Aktualnie prace nad grą znajdują się w fazie bata 3, podczas której dziewięcioosobowy zespół Stardock integruje grafikę, muzykę i wstawki filmowe z podstawowym kodem gry. Premiera Galactic Civilizations przewidziana jest na 25 lutego 2003.