Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2009, 09:20

autor: Piotr Doroń

Funcom o swoich osiągnięciach w 2008 roku

Firma Funcom udostępniła szerszemu gronu odbiorców raport, w którym przedstawione zostały najważniejsze osiągnięcia producenta w 2008 roku fiskalnym, zakończonym wraz z końcem lutego bieżącego roku. Poniżej prezentujemy najistotniejsze punkty liczącego 89 stron dokumentu.

Firma Funcom udostępniła szerszemu gronu odbiorców raport, w którym przedstawione zostały najważniejsze osiągnięcia producenta w 2008 roku fiskalnym, zakończonym wraz z końcem lutego bieżącego roku. Poniżej prezentujemy najistotniejsze punkty liczącego 89 stron dokumentu.

Funcom o swoich osiągnięciach w 2008 roku - ilustracja #1

Produkcja MMOcRPG o tytule Age of Conan: Hyborian Adventrues okazała się być grą cieszącą się największym zainteresowaniem handlowców w całej historii rynku PC. Z informacji zamieszczonych w raporcie wynika, że w okolicach debiutu gry złożyli oni zamówienia na 1,2 miliona egzemplarzy gry. Nie uchroniło to jednak gry przed bardzo szybkim spadkiem liczby grających. Doszło nawet do tego, że wraz z końcem lutego grono fanów Age of Conan zostało uszczuplone do niespełna 100 tysięcy aktywnych graczy.

Lekarstwem na tę chorobę nie okazały się także huczne premiery gry w Polsce oraz w Rosji, które Funcom także wymienia wśród swoich najważniejszych osiągnięć w ubiegłym roku fiskalnym. Od kilku tygodni Age of Conan przechodzi pewnego rodzaju restrukturyzację – twórcy walczą o klientów na kilka różnych sposobów (jednym z etapów było udostępnienie darmowego triala, innym wypuszczanie licznych aktualizacji).

W ósmy rok funkcjonowania weszło z kolei inne MMO norweskiego producenta, Anarchy Online. Swoją kolejną rocznicę produkcja świętować będzie w czerwcu bieżącego roku. W lutym Funcom rozbudował świat swojej najstarszej produkcji MMO, wydając do niej płatne rozszerzenie o tytule Legacy of Xan. Spotkało się ono z ciepłym przyjęciem ze strony najzagorzalszych fanów futurystycznych realiów przedstawionych w grze.

W 2008 roku Funcom rozpoczął również produkcję dwóch nowych, darmowych produkcji MMO (przeznaczonych w głównej mierze dla młodszych fanów tego typu rozgrywki), uruchamiając już ich beta testy, oraz wszedł w kolejną fazę dewelopingu sieciowego The Secret World, nad którym pracę sprawuje już około 80 osób. Dodatkowo Funcom uruchomił wstępny etap projektowania czwartej gry MMOcRPG. W raporcie czytamy, że nie są to tylko przypadkowe działania – Funcom ma w planach stanie się wiodącym producentem darmowych gier MMO, stąd też próba wejścia na rynek z grami przeznaczonymi dla zróżnicowanych grup odbiorców.

Z końcem 2008 roku Funcom zatrudniał ponad 300 pracowników. Zasilali oni aż cztery odrębne studia deweloperskie norweskiej firmy, zlokalizowane w Szwajcarii, Norwegii, Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. Producent kontynuuje również prace nad autorskim silnikiem graficznym DreamWorld Engine. Zajmuje się nim już 30 najlepszych programistów Funcom.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej