autor: Krzysztof Nieradko
Franko 2 cały czas w produkcji?
Franko 2, sequel kultowej bijatyki z 1994 roku, przez wielu uważany jest za grę martwą. Twórcy z zespołu World Software umieścili jednak na swoim fanpage’u stosowny wpis, w którym przekonują, że prace nad grą cały czas trwają.
Franko 2 – zeszłoroczny rekordzista polskiego crowdfundingu i wyczekiwany przez wielu sequel kultowej bijatyki z 1994 roku – najprawdopodobniej wciąż żyje. Kilkuosobowe studio World Software zamieściło na swoim fanpage’u informację mówiącą o tym, że gra cały czas powstaje, a twórcy, w wyniku wielu nieplanowanych problemów, błędów decyzyjnych oraz zmian kadrowych, po prostu potrzebują więcej czasu na jej ukończenie.
Autorzy ujawnili, że obecnie nad grą pracuje dwóch grafików oraz trzech programistów. Polacy mają podobno również wielopłaszczyznowe wsparcie ze strony osób zrzeszonych wokół projektu, a na dowód trwania prac zamieścili kilka zrzutów ekranu prezentujących kod gry. Deweloperzy (po raz kolejny, warto nadmienić) obiecują informować o czynionych postępach i w miarę możliwości zamieszczać nowe materiały.
Cóż, chyba najpoważniejszym zarzutem wobec twórców Franko 2 był i nadal jest ten związany z brakiem wystarczającej komunikacji. Gracze, którzy wpłacili pieniądze w ramach zbiórki w serwisie wspieram.to, mają prawo oczekiwać regularnego informowania ich o stanie gry i ewentualnych postępach, a w przypadku omawianej produkcji i zespołu World Software bywało z tym jak dotąd naprawdę różnie. Fani z niecierpliwością wyczekują też obiecanej wcześniej wersji demonstracyjnej, co i rusz umieszczając na facebookowym profilu wspomnianego zespołu pytania o to, czy „dwójka” w ogóle kiedykolwiek się jeszcze pojawi.
Franko 2 to kontynuacja chodzonej bijatyki Franko: The Crazy Revenge, która w 1994 roku wydana została na komputery Amiga. W zamierzeniu styl graficzny omawianego tytułu nawiązywać ma do kultowych już bijatyk na automaty. W trakcie gry fani mają mieć możliwość odwiedzenia 10 dużych lokacji osadzonych w polskich miastach oraz kilku mniejszych, jak np. samolot czy stadion. W „dwójce” znajdziemy podobno 20 rodzajów przeciwników, którzy różnić się będą między sobą wyglądem, wyposażeniem oraz stylem walki.