Forza Motorsport dostała auto, którego dla odmiany pozazdroszczą fani Forzy Horizon. Towarzyszy mu wiele wyczekiwanych zmian
Wczoraj Forza Motorsport otrzymała Aktualizację 10. Zawarto w niej cztery samochody i 18 spojlerów, ale ważniejsze są nowości w rozgrywce i warstwie technicznej gry, z radarem zbliżeniowym na czele.
Forza Horizon 5 w ostatnich miesiącach dostała wiele samochodów – nawet wyścigowych – które stały się obiektem zazdrości graczy Forzy Motorsport. Teraz jednak karta się odwróciła (przynajmniej troszkę) i to Turn 10 wprowadza model, jaki pozornie lepiej pasuje do szutrów w dziele Playground Games.
Nowe auta w Aktualizacji 10
Wypuszczona dzisiaj w nocy Aktualizacja 10 wprowadziła cztery darmowe samochody:
- 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III GSR – w salonie od dzisiaj
- 2005 Subaru Impreza WRX STI – w salonie od dzisiaj
- 2008 Lamborghini Reventon – nagroda w trybie kariery od dzisiaj do 15 sierpnia
- 1998 Mercedes-Benz AMG CLK GTR – nagroda w trybie kariery od 1 do 29 sierpnia
Zazdrość wzbudzić powinno Mitsubishi – rajdowa legenda, która stanowiła długo oczekiwane brakujące ogniwo w rodzinie Lancerów Evo dostępnych w cyklu Forza. Pozostałe trzy modele pochodzą z „recyklingu” – były dostępne w wielu wcześniejszych odsłonach serii (np. w FH5).
Radar i inne zmiany w Aktualizacji 10
Jednak to nie samochody są największą atrakcją w Aktualizacji 10. Na ten tytuł zasłużył radar zbliżeniowy – nowy element interfejsu, który precyzyjnie pokazuje pozycję samochodów na torze względem siebie, pomagając unikać kolizji znacznie skuteczniej niż stosowane dotychczas strzałki. Co ciekawe, Turn 10 pozwala wybrać, w którym miejscu na ekranie chcemy go wyświetlać (jeśli w ogóle). Do tego dochodzi wiele innych zmian.
- Dodano wielkie skrzydła marki Big Country Labs do założenia dla 18 modeli aut.
- Poprawiono sztuczną inteligencję, by przeciwnicy nie wypadali z toru, jadąc bok w bok z samochodem gracza.
- Na PC można teraz wyłączyć TAA i włączyć rozmycie w ruchu (ang. motion blur) dla widoku z kokpitu. Ulepszono też znacząco (po raz kolejny) estymacje dotyczące zużycia VRAM-u.
- Naprawiono błąd, przez który zachodziły drobne różnice w czasie zmiany biegów w zależności od liczby klatek na sekundę na PC.
- W trybie multiplayer rozbito dywizję Forza GT na klasy GT2 i GT3, oddzielając od siebie maszyny kategorii GTE i GT3 (i pokrewnych).
- Zmodyfikowano interfejs powtórek, m.in. dodając pionową listę kierowców i nową mapę toru. To wstęp do większych zmian w jednej z przyszłych aktualizacji, obejmujących np. dodatkowe ujęcia kamer.
- Na torach Barcelona-Catalunya i Hockenheim wprowadzono drobne poprawki wizualne i związane z kolizjami.
- Zwiększono stabilność gry, zapobiegając „crashom” w różnych sytuacjach.
Choć zmiany te mogą wydawać się błahe na pierwszy rzut oka, spędzały sen z powiek wielu graczom i mogą zaważyć na odbiorze gry w zaskakująco dużym stopniu.
Nowa trasa w Aktualizacji 11
Na zakończenie studio Turn 10 zapowiedziało, że w następnej aktualizacji zostanie wprowadzona kolejna trasa – powinna pojawić się najpóźniej 14 sierpnia (Update 10 jest drugim, który zaplanowano na pięć zamiast zwyczajowych czterech tygodni). Nie wiadomo, o jaki tor chodzi, ale można się spodziewać, że będzie kontynuowane przywracanie lokacji z FM7. Mocnymi kandydatami są zwłaszcza Monza, Bathurst czy Circuit of the Americas.
Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.