autor: Marcin Skierski
First Strike debiutuje na PS3. CoD: Black Ops bestsellerem konsoli Sony
Posiadacze Call of Duty: Black Ops w wersji na PlayStation 3 - z miesięcznym opóźnieniem w stosunku do użytkowników Xboksów 360 - doczekali się pierwszego dodatku DLC o nazwie First Strike. Z tej okazji koncern Activision ogłosił również, że dzieło studia Treyarch jest najlepiej sprzedającą się grą na konsoli firmy Sony.
Posiadacze Call of Duty: Black Ops w wersji na PlayStation 3 - z miesięcznym opóźnieniem w stosunku do użytkowników Xboksów 360 - doczekali się pierwszego dodatku DLC o nazwie First Strike. Z tej okazji koncern Activision ogłosił również, że dzieło studia Treyarch jest najlepiej sprzedającą się grą na konsoli firmy Sony.
Rozszerzenie zadebiutowało wczoraj na PlayStation Network i jest tam dostępne w cenie 53 złotych (w przypadku Xbox Live to wydatek rzędu 1200 MSP). Na możliwość ściągnięcia First Strike nadal czekać muszą pecetowcy, którzy według wcześniejszych informacji zrobią to jeszcze w marcu. Konkretny termin zostanie podany wkrótce.
Po ściągnięciu dodatku gracze otrzymują dostęp do pięciu nowych map multiplayer. Odkrycie, Kowloon, Mur Berliński oraz Stadion to nazwy aren przeznaczonych do tradycyjnych zmagań, podczas gdy Wniebowstąpienie jest dodatkowym etapem przygotowanym specjalnie z myślą o trybie Zombie.
Z okazji wydania najnowszego DLC na PlayStation 3, udostępniono nowy zwiastun promujący mapę Mur Berliński. Nie jest to jednak typowy materiał – twórcy w humorystyczny sposób prezentują „w akcji” dwóch żołnierzy, zachowujących się tak, jakby występowali w prawdziwym teledysku (w tle przygrywa im muzyka grupy Scorpions).
Tymczasem firma Activision pochwaliła się, że Call of Duty: Black Ops jest najlepiej sprzedającą się grą na PlayStation 3. To ogromny sukces zważywszy na fakt, że konsola jest dostępna na rynku od listopada 2006 roku, a produkcja studia Treyarch zadebiutowała cztery lata później. Oznacza to, że w zaledwie kilka miesięcy wyprzedziła ona setki innych tytułów, jakie na rynku znajdują się od zdecydowanie dłuższego czasu.
Nie ma się zresztą czemu dziwić – na początku roku ogłoszono, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych było już ponad 12 milionów posiadaczy Call of Duty: Black Ops. Sporą część zakupili z pewnością właściciele konsoli firmy Sony. To właśnie na niej - obok Xboksa 360 - Black Ops święci największe triumfy.