Final Fantasy XIV powoli nabiera kształtów
Na płycie DVD dołączonej do najnowszego numeru magazynu Famitsu Wave zawarta została ośmiominutowa prezentacja Final Fantasy XIV – najnowszej odsłony kultowego cyklu firmy Square Enix, będącej produkcją MMOcRPG przeznaczoną dla PC i konsoli PlayStation 3. W jej ramach ujawnionych zostało kilka zupełnie nowych informacji na temat gry.
Na płycie DVD dołączonej do najnowszego numeru magazynu Famitsu Wave zawarta została ośmiominutowa prezentacja Final Fantasy XIV – najnowszej odsłony kultowego cyklu firmy Square Enix, będącej produkcją MMOcRPG przeznaczoną dla PC i konsoli PlayStation 3 (choć istnieje możliwość, że trafi również na Xboksa 360). W jej ramach ujawnionych zostało kilka zupełnie nowych informacji na temat gry.
Wiemy zatem, że akcja gry toczyć się będzie w świecie Haiderin, który stanowić będzie twórcze rozwinięcie fantastycznego, ale też nieco zacofanego Vana’diel znanego z Final Fantasy XI. Tym razem uniwersum będzie zdecydowanie nowocześniejsze. Możemy się zatem spodziewać wielu ciekawych nowinek technologicznych (przedsmakiem był pierwszy zwiastun produkcji, prezentujący m.in. potężne maszyny powietrzne).
FFXIV powinno nas również zaskoczyć wyjątkowo głęboką historią, jak na warunku panujące w świecie MMO. Zostanie ona dodatkowo wsparta dziesiątkami efektownych, renderowanych przerywników. Oprócz głównego wątku możemy jednak liczyć na wiele pomniejszych historii powiązanych bezpośrednio z misjami pobocznymi. Świat gry zasilą dobrze nam już znane rasy. W „czternastce” przejdą one jednak dosyć poważny lifting, wynikający zapewne z unowocześnienia świata gry.
Rozwój bohatera kontrolowanego przez gracza jest oczkiem w głowie Square Enix. W FFXIV nie zostanie on bowiem oparty na zasadzie punktów doświadczenia i konieczności osiągania kolejnych poziomów. Ma to być pewnego rodzaju ułatwienie dla wszystkich nowych fanów MMO. Szczegóły na temat systemu powinniśmy poznać już niedługo. Wiemy jedynie, że całość ma zostać oparta na wykonywaniu questów, których rodzaj będzie zapewne warunkować kierunek rozwoju bohatera.
Główny trzon PvE stanowić będą oczywiście starcia z pojedynczymi przeciwnikami oraz małymi grupkami wrogów. Square Enix nie wyklucza jednakże implementacji potężnych bitew, w których uczestniczyć będzie duża liczba graczy jednocześnie walczących przeciwko hordom potworów. Walkom, choć nie tylko, towarzyszyć będzie ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Nobuo Uematsu – muzyka związanego z serią Final Fantasy od wielu już lat.
Final Fantasy XIV zostanie wydane w przyszłym roku. Z informacji udostępnionych dotąd przez Square Enix wynika, że będzie to produkcja, która wprowadzi do gatunku MMO wiele rewolucyjnych rozwiązań. Najważniejszym z nich ma być owiany tajemnicą system rozwoju postaci. Mamy nadzieję, że już wkrótce wszelkie sekrety zostaną wyciągnięte na światło dzienne.