autor: Grzegorz Ferenc
Film prezentujący możliwości studia SoInteractive potwierdza dobrą kondycję polskiego sektora motion capture
Studio SoInteractive, zajmujące się produkcją animacji i zdjęć do filmów i gier, umieściło w sieci interesującą prezentację wybranych pozycji ze swego portfolio. Film potwierdza znakomitą kondycję polskich firm specjalizujących się w tej branży.
Wczoraj w sieci pojawił się bardzo interesujący filmik, prezentujący osiągnięcia krakowskiego studia SoInteractive, zajmującego się techniką motion capture i tworzeniem animowanych zasobów do gier oraz filmów. Ukazuje on sceny z wybranych projektów, w których firma brała udział, m.in. gier Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, Dead Island, Call of Juarez: The Cartel, czy też animacji przygotowanych dla celów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Widząc dobrą kondycję polskiego sektora motion capture, nie dziwi fakt, że obie firmy były obecne podczas zeszłotygodniowego Europejskiego Festiwalu Gier w Krakowie. Podczas pierwszego dnia swój pokaz dotyczący techniki tworzenia animacji w grach miała firma SoInteractive. Natomiast w piątek Tomasz Kowalczyk ze studia Alvernia przedstawił uczestnikom konferencji proces tworzenia elementów „mocapu”.
Nie bez przyczyny wymieniamy obie te firmy razem. Mają one swoje siedziby w Krakowie, gdzie władze samorządowe promują ideę uczynienia z regionu europejskiej doliny gier i zapowiadają duże nakłady inwestycyjne na ten cel w latach 2014-2020 (zgodnie z informacjami podanymi podczas festiwalu „Digital Dragons”).
- Oficjalna strona studia SoInteractive
- Oficjalna strona Alvernia Studios
- Relacja z Europejskiego Festiwalu Gier „Digital Dragons”