autor: Daniel Sodkiewicz
Festiwal Gier Niezależnych 2004
Dzisiejsze gry to ogromne przedsięwzięcia, które pochłaniają olbrzymie pieniądze i czas sporego sztabu ludzi. Nie jest łatwo stworzyć świetną grę i jeszcze na tym zarobić, dlatego na tego typu projekty decydują się ogromne korporacje, posiadające niemałe zaplecze finansowe. Mówi się, że minęły już czasy, kiedy kilku maniaków tworzyło w zaciszu domowym grę, która swoją grywalnością podbijała później pół świata. Nie jest to do końca prawda. Istnieją bowiem ludzie na całym świecie, którzy tworzą gry z pasją, wkładając w nie mało pieniędzy, a dużo serca. Promowaniem tego typu działalności zajmuje się już od 1998 organizacja The Gama Network. W grudniu tego roku poznamy finalistów corocznego konkursu „Gier Niezależnych”, tymczasem znamy już kilka szczegółów dotyczących jego najnowszej edycji.
Dzisiejsze gry to ogromne przedsięwzięcia, które pochłaniają olbrzymie pieniądze i czas sporego sztabu ludzi. Nie jest łatwo stworzyć świetną grę i jeszcze na tym zarobić, dlatego na tego typu projekty decydują się ogromne korporacje, posiadające niemałe zaplecze finansowe. Mówi się, że minęły już czasy, kiedy kilku maniaków tworzyło w zaciszu domowym grę, która swoją grywalnością podbijała później pół świata. Nie jest to do końca prawda. Istnieją bowiem ludzie na całym świecie, którzy tworzą gry z pasją, wkładając w nie mało pieniędzy, a dużo serca. Promowaniem tego typu działalności zajmuje się już od 1998 organizacja The Gama Network. W grudniu tego roku poznamy finalistów corocznego konkursu „Gier Niezależnych”, tymczasem znamy już kilka szczegółów dotyczących jego najnowszej edycji.
Fakty i liczby tegorocznego festiwalu:
- Ilość zgłoszonych gier – 112
- Gry reprezentowane są przez twórców z – 18 krajów
- Średni budżet przypadający na jedną grę - $5800 (22 620PLN)
- Przeciętny zespół developerski liczy – 1,8 osób
- Średni czas powstawiania gry – 5 miesięcy
- Najdłuższy czas tworzenia gry – 8 lat
- Najkrótszy czas powstawania gry – 3 dni
- Podział programów na dwie kategorie – Open (35 gier) i Web/Downloadable (77 gier)
Pełna lista zgłoszonych do tegorocznego festiwalu gier, oraz ich dokładne opisy znajdują się na oficjalnej stronie IGF.
Laureaci Festiwalu Gier Niezależnych 2004 zostaną ogłoszeni 12 grudnia 2003.
Na Festiwalu Gier Niezależnych w roku 1999 jednym z medalistów w kategorii „BEST VISUAL ART” bała gra Crime Cities naszego rodzimego producenta Techlandu. Zeszłoroczna edycja (2003), wyłoniła zaś następujących zwycięzców:
Tytuł / Budżet / Czas tworzenia gry
- BaseGolf / $0 / miesiąc
- Furcadia / $50,000 / pięć do sześciu lat
- Mr Bigshot / $87,000 / dwa lata
- Pontifex 2 / $2,000 / pięć tygodni
- Reiner Knizia's Samurai / $250,000 / 14 miesięcy
- Strange Adventures in Infinite Space / $1,000 / sześć miesięcy
- Teenage Lawnmower / $1,000 / osiem miesięcy
- Terraformers / $40,000 / 18 miesięcy
- Wild Earth / $5,000 / pięć miesięcy
- Word 'Em Up / $0 / rok
Więcej o wyżej wymienionych grach można poczytać i przede wszystkich pobrać je w jednym z serwisów gamespy.