autor: Marcin Skierski
Feist - finalista IGF w kategorii Doskonałość Stylu Graficznego zadebiutuje w 2012 roku
Premiera niezależnej gry platformowej Feist została przesunięta na przyszły rok. Taką informację podali twórcy tego tytułu - Adrian Stutz oraz Florian Faller.
Twórcy niezależnej gry Feist, Adrian Stutz oraz Florian Faller, ujawnili orientacyjny termin premiery swojego nadchodzącego dzieła. Tytuł pod pewnymi względami przypomina popularną zręcznościówkę Limbo i już teraz jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień – to m.in. finalista 2009 Independent Games Festival w kategorii Doskonałości Stylu Graficznego (ang. Excellence in Visual Arts).
Ciekawie zapowiadająca się platformówka zostanie udostępniona szerokiej publiczności wiosną 2012 roku wyłącznie na PC. Niestety, autorzy nie podali bardziej konkretnej daty. Dotychczas mówiło się raczej, że gra ukaże się jeszcze w tym roku.
Feist jest platformówką w aspektach artystycznych mocno przypominającą wspomniane dzieło studia PlayDead. Podobnie jak tam, grafika jest dwuwymiarowa, a poszczególne elementy otoczenia to jedynie zamalowane na czarno zarysy obiektów. W tym przypadku tła mogą się jednak pochwalić nieco większą paletą kolorów.
W grze będziemy poruszać się przez cały czas w prawo, przemierzając ciekawie zaprojektowane poziomy. O ile jednak w Limbo główną atrakcją były pojawiające się często elementy logiczne, tak w Feist będzie nią bezpośrednia walka z przeciwnikami. Główny bohater będzie rzucał różnymi przedmiotami w kierunku wrogów, ale też obije ich zwykłym kijem, co zresztą możecie zaobserwować w widocznym w tej wiadomości zwiastunie.