Farming Simulator 17 ze wsparciem dla modów także na PlayStation 4
W świetle niedawnego zamieszania ze wsparciem dla modów do gier Fallout 4 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na PlayStation 4, firma Giants Software zapewniła swoich fanów, że fanowskie modyfikacje będą dostępne w Farming Simulator 17 także na konsoli Sony.
Niedawne zamieszanie wokół wsparcia dla modów (a raczej jego braku) na PlayStation 4 w przypadku gier Fallout 4 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition wzbudziło obawy o to, czy firma Sony ma zamiar blokować tworzoną przez graczy zawartość w przypadku wszystkich produkcji wydawanych na swoją konsolę. Na szczęście rozwiało je studio Giants Software, które za pośrednictwem Twittera zapewniło fanów, że modyfikacje w ich najnowszej produkcji, Farming Simulator 2017, będą dostępne na premierę zarówno na Xboksie One, jak i PlayStation 4. Przypomnijmy, że tytuł ten ma trafić na sklepowe półki 25 października, a oprócz konsol ukaże się też oczywiście na PC.
Ta informacja wywołuje też pytania o to, jakie są kryteria dobierania produkcji, które otrzymają od Sony pozwolenie na wsparcie dla modów. W sieci pojawiły się już pogłoski, że japoński koncern nie chce dopuścić modyfikacji dla Fallouta 4 oraz Skyrima, ponieważ producent tych gier, Bethesda Softworks, nie ma zamiaru współpracować przy sprawdzaniu ich jakości – a jak pokazał przykład Xboksa One, fanowska twórczość na konsolach może powodować spore kłopoty. Wyjaśnienie może być też jednak znacznie prostsze: o ile mody w ogromnych, sandboksowych RPG-ach oferują graczom niemal nieskończony szereg możliwości zmieniania rozgrywki, w Farming Simulator 2017 ograniczą się one zapewne głównie do nowych map, podmiany tekstur oraz elementów otoczenia. To jednak wszystko przypuszczenia, ponieważ Sony do tej pory nie skomentowało całego zamieszania.
Przypomnijmy, że jeszcze do niedawna firma utrzymywała, że mody do Fallouta 4 oraz Skyrim Special Edition ukażą się niedługo po ich debiucie na Xboksie One. Na konsolę Microsoftu trafiły one jednak już na początku czerwca, zaś Sony do spółki z Bethesdą kilkukrotnie przesuwały datę aktualizacji, jako przyczyny opóźnienia podając ograniczenia technologiczne. Ostatecznie deweloperzy w ubiegłym tygodniu przerwali milczenie, twierdząc, że są od dawna gotowi na uruchomienie wsparcia dla modów, jednak koncern nie chce na to pozwolić w formie, w której gracze mogliby dowolnie zmieniać zawartość gier.