Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 sierpnia 2015, 13:40

autor: Adrian Werner

Fallout Shelter wreszcie trafił na Androida

Po ponad dwóch miesiącach oczekiwania nadszedł wreszcie dzień premiery androidowej wersja przebojowej strategii ekonomicznej Fallout Shelter. Projekt właśnie trafił do dystrybucji w Google Play.

Fallout Shelter okazało się jedną z najmilszych i najbardziej kasowych niespodzianek tego roku. Do tej pory grą mogli się cieszyć jedynie posiadacze urządzeń z systemem iOS, ale właśnie dołączyli do nich użytkownicy Androida – produkcja dzisiaj trafiła do dystrybucji w usłudze Google Play.

Na obu platformach gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Warto dodać, że wydanie na Androida ma od razu zaimplementowane wszystkie aktualizacje, które do tej pory ukazały się na iOS-ie.

Zgodnie z tytułem, Fallout Shelter jest produkcją poboczną w stosunku do popularnego cyklu postapokaliptycznych cRPG-ów. W grze wcielamy się w osobę zarządzającą schronem przeciwatomowym. Akcja toczy się długi czas po zakończeniu wojny nuklearnej, kiedy to spalone mocą atomu ziemie przeobraziły się w pełne mutantów i bandytów pustkowia.

Rozgrywka w Fallout Shelter ma postać klasycznej strategii ekonomicznej. Musimy więc zarządzać personelem, gospodarować surowcami, pilnować stanu technicznego schronu oraz radzić sobie z wieloma różnorodnymi zagrożeniami, zarówno tymi, których źródła kryją się wewnątrz schronu, jak i tymi pochodzącymi z zewnątrz. Wszystko to ukazane jest z dużym przymrużeniem oka, a prezentowany humor jest często mocno sarkastyczny.

App Store pełne jest różnorodnych strategii ekonomicznych korzystających z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale mimo to Fallout Shelter bez problemu wybił się ponad konkurencję i przez pewien czas był najbardziej popularną grą w tej usłudze. Sukces ten osiągnięto nie tylko dzięki zastosowaniu słynnej marki. Autorzy opracowali po prostu dobrą i wciągającą grę oraz przede wszystkim wyposażyli ją w bardzo łagodny system mikropłatności. Całość zaprojektowano tak, że wydawanie prawdziwych pieniędzy wcale nie jest potrzebne do dobrej zabawy. Takie podejście paradoksalnie sprawiło, że gracze nie wieli problemu z płaceniem za autentycznie opcjonalne wirtualne dobra.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej