Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2014, 09:43

autor: Adrian Werner

Evolve - szczegóły trybu Evacuation

Studio Turtle Rock ujawniło szczegóły trybu Evacuation, który znajdziemy w kooperacyjnej strzelance Evolve. W jego skład wejdą trzy obszerne wyzwania rozgrywane na odrębnych mapach.

Evolve w skrócie:
  • Twórcy: Turtle Rock
  • Wydawca: 2K Games
  • Gatunek: FPS
  • Platforma docelowa: PC, XONE, PS4
  • Planowana data premiery: luty 2015 r.

Od dnia premiery kooperacyjnej strzelanki Evolve dzielą nas już tylko dwa miesiące. Ze studia Turtle Rock płynie więc obecnie wartki strumień nowych informacji i materiałów z tego projektu. Najnowszym tego owocem jest ujawnienie szczegółów trybu Evacuation - według autorów najbardziej ambitnego, jaki znajdziemy w grze. Ma on zaoferować szeroki wybór map, potworów oraz postaci, a wszystkie te elementy zostaną wykorzystane w sposób, który zwiększy dynamikę zabawy, sprawiając, że za każdym razem czekają na nas nowe wyzwania. Całość złożona będzie z trzech odrębnych mini-trybów nazwanych Nest (Gniazdo), Rescue (Ratunek) oraz Defend (Obrona). Poza informacjami twórcy udostępnili także nowy materiał video prezentujący fabularne tło Evacuation.

W Nest zadaniem gracza kierującego potworem ma być obrona własnego gniazda, podczas gdy reszta użytkowników spróbuje zniszczyć zlokalizowane tam jaja. W Rescue na mapie umieszczeni w losowych miejscach zostaną ranni koloniści i grający ludźmi będą musieli ich odnaleźć, postawić na nogi oraz doprowadzić bezpiecznie do punktu ewakuacji. Na samym końcu, grając w Defend, otrzymamy rozkaz obrony punktu ewakuacji przed atakami głównego potwora i wspierających go hord mniejszych bestii. Będziemy musieli wytrzymać wystarczająco długo, aby statek służący do ucieczki mógł uzupełnić paliwo.

Każdy z tych mini trybów będzie w dużym stopniu nieliniowy i autorzy szacują, że w sumie możliwych ma być ponad 800 tysięcy wariantów przebiegu rozgrywki. Przykładowo, w jednej sekcji pojawi się szansa uratowania tamy. Osiągnięcie tego przywróci zasilanie i pozwoli aktywować elektryczne ogrodzenie, zmniejszając tym samym o połowę rozmiar mapy, którego obroną musimy zaprzątać sobie głowę. Ponadto sukces i porażki każdej ze stron na jednym etapie, wpłyną również na sytuację w kolejnych.

Przypomnijmy, że Evolve powstaje z myślą o pecetach i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na luty przyszłego roku. W styczniu ruszy otwarta beta, ale niestety będzie ona dostępna wyłącznie dla posiadaczy najnowszej platformy firmy Microsoft.

Warto na koniec dodać, że niedawno autorzy ogłosili, że wszystkie DLC z nowymi mapami dostępne będą za darmo, a płatne obejmą postacie oraz potwory. Osoby, które nie dokonały zakupu rozszerzeń wciąż będą mogły brać udział w zabawie i jedynie nie otrzymają opcji wcielenia się w dodatkowych bohaterów i monstra.

  1. Testowaliśmy Evolve - czego dowiedzieliśmy się o następcy Left 4 Dead?
  2. Oficjalna strona gry Evolve

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej