Even the Ocean - platformówka autorów Anodyne zadebiutuje 16 listopada
Autorzy RPG-a Anodyne, czyli ludzie z zespołu Analgesic Productions, wypuścili nowy zwiastun projektu Even the Ocean, czyli dwuwymiarowej platformówki z kilkoma nietypowymi mechanizmami rozgrywki. Poinformowali także, że premiera gry nastąpi w przyszłym tygodniu.
Znane z Anodyne niezależne studio Analgesic Productions wypuściło nowy zwiastun swojej następnej produkcji, czyli platformówki Even the Ocean. Przy okazji poinformowano, że gra trafi do sprzedaży 16 listopada tego roku. W planach jest tylko wersja pecetowa.
Gra opowie historię kobiety imieniem Aliph, która wykonuje niskopłatną pracę w jednej z elektrowni zlokalizowanych w futurystycznym mieście Whiteforge. Pewnego dnia, podczas sprawdzania instalacji elektrycznej, bohaterka stanie się częścią wydarzeń, które wywrócą jej życie do góry nogami. Aliph zyska przedziwne moce i zostanie zatrudniona przez burmistrza do walki z nieznanymi najeźdźcami.
Autorzy obiecują rozbudowaną fabułę. Scenariusz poruszy poważne tematy, a podczas przygód otrzymamy okazję do rozmów z wieloma różnorodnymi postaciami. Jednocześnie dla osób, które interesuje jedynie rozgrywka przygotowany zostanie tryb z mocno okrojoną historią.
Even the Ocean będzie dwuwymiarową platformówką, więc zabawę spędzimy na eksplorowaniu map, omijaniu przeszkód, walce z wrogami i rozwiązywaniu zagadek. Jednocześnie do tych klasycznych dla tego gatunku mechanizmów autorzy zamierzają dorzucić sporo świeżych rozwiązań. Nasza bohaterka dysponować ma paskiem energii wpływającym na prędkość biegu i dystans skoków. Gracz otrzyma możliwość częściowego manipulowania jego stanem, ale jego całkowite zapełnienie zniszczy ciało postaci. Dlatego będziemy musieli zbalansować zwiększanie możliwości fizycznych Aliph z ryzykiem jej śmierci.
Ponadto bohaterka otrzyma tarczę, za pomocą której będziemy mogli odbijać pociski oraz wchodzić w interakcje z różnymi elementami otoczenia. Przykładowo, skierowanie jej w dół, gdy staniemy na gejzerze, pozwoli na bezpieczne wystrzelenie postaci w górę za pomocą tryskającej gorącej wody.
Gracz otrzyma także dużą swobodę eksploracji. Poziomy będą miały częściowo otwartą strukturę, a pomiędzy nimi będziemy podróżowali po widocznej z lotu ptaka mapie świata, w stylu znanym z wielu 16-bitowych konsolowych RPG-ów.