Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 grudnia 2021, 13:39

Aktualizacja 0.12.12 do Escape from Tarkov dodaje nową mapę, VOIP i system Inertia

Najnowsza aktualizacja 0.12.12 do gry Escape from Tarkov wprowadza nową mapę The Lighthouse, VOIP, dodatkową frakcję przeciwników oraz wyczekiwany system Inertia.

W SKRÓCIE:
  • dotychczasowe postępy graczy zostały zresetowane do stanu początkowego (tzw. wipe);
  • patch dodaje zupełnie nową mapę The Lighthouse;
  • dodano kolejną frakcję przeciwników SI – zbuntowanych najemników USEC;
  • wprowadzono szereg mechanik, jak system Inertia, więcej awarii broni i jej przegrzewanie;
  • dodano funkcję VOIP;
  • patch zawiera też niedostępne wcześniej rodzaje broni i inne przedmioty, elementy kosmetyczne oraz dziesiątki poprawek.

Nie mogło być inaczej. Zapowiadana od dawna aktualizacja do gry Escape from Tarkov o numerze 0.12.12 pojawiła się 12 grudnia, by liczba „dwunastek” się zgadzała. To jeden z najważniejszych patchów w tym roku do tej produkcji, bo dodano zupełnie nową lokację – The Lighthouse – a także frakcję przeciwników, mechaniki i funkcję rozmów głosowych VOIP. Tradycyjnie, jak przy każdej większej łatce, nastąpił tzw. wipe, czyli reset poziomu postaci i zebranych przedmiotów. Pełną listę zmian można sprawdzić tutaj.

The Lighthouse – nowa lokacja i frakcja

Patch dodaje nową mapę do rajdów: The Lighthouse (ang. latarnia morska). Lokacja ta nawiązuje do poprzedniej gry twórców (Contract Wars) i jest dawną bazą operacyjną jednej z frakcji najemników w Tarkovie – USEC. To pierwsza odsłona terenu, który w przyszłości będzie rozszerzany i doczeka się m.in. większej liczby bossów. Wraz z mapą pojawiła się kolejna frakcja przeciwników kontrolowanych przez sztuczną inteligencję zwanych Rogues. To gang zbuntowanych eksnajemników USEC. Z racji swojej przeszłości są świetnie uzbrojeni i wyszkoleni, ale również lojalni wobec dawnych towarzyszy broni i niesprowokowani nie będą atakować gracza należącego do USEC.

System Inertia i awarie broni

Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie systemu Inertia. To bardzo zaawansowana fizyka ruchu postaci, działająca w sytuacjach sprintu, nagłej zmiany kierunku biegu, upadku po skokach czy wychylania się. Z Inertią zmiana prędkości np. przy przejściu z chodu w sprint nie jest „zero-jedynkowa” i odbywa się stopniowo. Im gracz jest cięższy, im mniej ma siły, tym więcej czasu zajmie mu rozpędzanie się przed biegiem i wyhamowanie po nim.

Prędkość będzie maleć w przypadku częstych zmian kierunku, dłużej potrwa też powracanie do ruchu po zeskoku z jakiejś wysokości. Waga ekwipunku wpłynie również na zdolność kucania i podnoszenia się. Ponadto bardziej kłopotliwe stanie się używanie broni. Oprócz różnego rodzaju zacięć, będzie się ona przegrzewać z każdym wystrzałem aż do krytycznych poziomów. Wraz z tymi dodatkami poprawiono balistykę pocisków oraz mechanikę odrzutu podczas strzelania.

Aktualizacja 0.12.12 do Escape from Tarkov dodaje nową mapę, VOIP i system Inertia - ilustracja #1
W grze pojawił się długo wyczekiwany karabinek SCAR.

VOIP i inne dodatki

W Escape from Tarkov w końcu pojawiła się też opcja rozmów Voice Over IP. Ma ona działać tylko z funkcją push-to-talk oraz z ograniczeniem do 15 sekund na wypowiedź i ze swoistym 20-sekundowym „cooldownem” zaraz po tym, by ograniczyć nadużywanie tej funkcji. Donośność komunikatów będzie poza tym zależna od odległości między postaciami, używanego hełmu, systemu słuchawkowego (w grze), ścian itp.

Patch przynosi również nowe rodzaje modeli broni i innych przedmiotów, jak choćby karabinek SCAR, mierniki odległości Rangefinder, dodatkowe mundury i predefiniowane twarze dla obu frakcji. Wraz z lokacją The Lighthouse dostępne są przypisane do niej misje. Obok nowości aktualizacja zawiera też długą listę poprawek błędów i optymalizację działania. Cała lista zmian znajduje się tutaj.

Aktualizacja 0.12.12 do Escape from Tarkov dodaje nową mapę, VOIP i system Inertia - ilustracja #2
Nowa mapa kryje sporo ciekawych zakamarków.

Przypomnijmy, że zapowiedziane 6 lat temu Escape from Tarkov od 2017 roku jest w fazie zamkniętej bety. Gra ciągle ewoluuje i czeka na swoją pełną zawartość, zwłaszcza wszystkie zaplanowane mapy. Gracze muszą liczyć się z faktem, że każda większa aktualizacja niesie ze sobą kompletny reset dotychczasowych postępów.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej