autor: Maciej Myrcha
Epic rozwija skrzydła w Chinach
Na konferencji prasowej, która odbyła się na zakończonych wczoraj targach Tokyo Game Show, Jay Wilbur z Epic Games poinformował zgromadzonych dziennikarzy, iż w związku z planowanymi projektami przeznaczonymi na konsole nowej generacji, firma zamierza otworzyć filię w Chinach.
Na konferencji prasowej, która odbyła się na zakończonych wczoraj targach Tokyo Game Show, Jay Wilbur z Epic Games poinformował zgromadzonych dziennikarzy, iż w związku z planowanymi projektami przeznaczonymi na konsole nowej generacji, firma zamierza otworzyć filię w Chinach.
Epic Games China, bo taką nazwę nosić będzie studio, skupi się na świadczeniu usług developerskich zarówno swojej firmie-matce, jak i firmom trzecim. Nowe studio zasilą pracownicy, którzy brali udział przy takich projektach jak Splinter Cell, Rainbow Six czy Ghost Recon, współpracując z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai.
Lokalizacja miejsca na nowe studio może wydawać się nieco dziwna, ale jak wiadomo wszyscy dążą do cięcia kosztów, a w Chinach są one jak na razie najniższe. Wilbur wyjaśnił, iż miesięczny koszt pracownika Epic w USA to kwota około 9.000 USD, w Europie i Japonii – 8.500 USD, ale już w Chinach – poniżej 4.000 USD. Czyli jak widać, za ponad dwa razy mniejsze pieniądze, w Chinach można zrobić to samo co w USA – więc po co przepłacać?