Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2002, 09:24

Enter The Matrix - pierwsze szczegóły

Pierwsze nieoficjalne zapowiedzi gry opartej na głośnym filmie Matrix, produkowanej przez firmę Shiny Entertainment dotarły do graczy już na początku zeszłego roku i na dobrą sprawę od tej pory temat jakby przycichł. Bezpośrednią przyczyną tego faktu, były z pewnością problemy finansowe firmy Interplay (wówczas właściciela Shiny), a następnie zamieszane związane ze sprzedażą Shiny i praw do wykorzystania motywów z serii Matrix, koncernowi Infogrames. To jednak już za nami i na świat zaczynają docierać szczegóły dotyczące gry Enter The Matrix.

Pierwsze nieoficjalne zapowiedzi gry opartej na głośnym filmie Matrix, produkowanej przez firmę Shiny Entertainment dotarły do graczy już na początku zeszłego roku i na dobrą sprawę od tej pory temat jakby przycichł. Bezpośrednią przyczyną tego faktu, były z pewnością problemy finansowe firmy Interplay (wówczas właściciela Shiny), a następnie zamieszane związane ze sprzedażą Shiny i praw do wykorzystania motywów z serii Matrix, koncernowi Infogrames. To jednak, już za nami i na świat zaczynają docierać szczegóły dotyczące gry Enter The Matrix.

Pierwsze konkrety i zdjęcia, które niestety nie dostępne są w Internecie opublikowane zostały w najnowszym wydaniu magazynu Game Informer. Zacznijmy od tego, że Enter The Matrix ma zostać wydany 15 maja 2003 roku, zarówno na komputery klasy PC jak i konsole nowej generacji, tj. PS2, Xbox oraz GameCube. Będzie to gra akcji oparta na scenariuszu napisanym specjalnie dla niej przez samych braci Wachowskich. Głosy poszczególnych bohaterów zostaną podłożone przez autentycznych aktorów z filmu, a ponadto gra zawierać będzie ponad 4000 sekwencji ruchu postaci (motion control moves), co jest jak do tej pory rekordową liczbą w tego typu przedsięwzięciu.

Na tą chwilę to wszystko, przypomnę jeszcze, iż firma Shiny Entertainment odpowiada za powstanie takich głośnych tytułów jak: Sacrifice, Messiah i MDK.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej