Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 czerwca 2005, 09:38

Encyklopedia platform sprzętowych już na rynku

Do tej pory na amerykańskim rynku ukazało się co najmniej kilkanaście publikacji, w których różni autorzy (często renomowani dziennikarze, jak Steven Kent) próbowali podsumować historię elektronicznej rozrywki pod kątem rozwoju gier. Do grona tych wydawnictw dołączyła niedawno książka The Encyclopedia of Game Machines firmy GAMEplan.

Do tej pory na amerykańskim rynku ukazało się co najmniej kilkanaście publikacji, w których różni autorzy (często renomowani dziennikarze, jak Steven Kent) próbowali podsumować historię elektronicznej rozrywki pod kątem rozwoju gier. Do grona tych wydawnictw dołączyła niedawno książka The Encyclopedia of Game Machines firmy GAMEplan.

Encyklopedia platform sprzętowych już na rynku - ilustracja #1

Zasadniczą różnicą pomiędzy tą a poprzednimi publikacjami tego typu jest to, że autorzy książki postanowili skupić się nie na samych grach, ale platformach sprzętowych, na które tworzono programy rozrywkowe. Zawierające 224 strony wydawnictwo dokładnie opisuje poszczególne „maszyny”, poczynając od najstarszych urządzeń, jak Magnavox Odyssey (1972), na najnowszych skończywszy (PlayStation Portable, Nintendo DS). Oprócz treściwych informacji na temat budowy tychże platform i zdjęć, w książce znajdziemy również szacunkowe dane dotyczące sprzedaży, liczbę gier i inne ciekawostki.

Encyklopedia platform sprzętowych już na rynku - ilustracja #2

The Encyclopedia of Game Machines jest już dostępna nie tylko na terenie Ameryki Północnej, ale również w Wielkiej Brytanii. Książkę można zamówić wypełniając formularz na tej stronie – aktualna cena to 17.95 funtów.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej