autor: Marek Grochowski
Eidos zainteresowany rynkiem mobilnym
Zyski, jakie można osiągnąć dzięki grom dedykowanym telefonom komórkowym, zdają się kusić coraz większą liczbę firm z branży elektronicznej. Jednym z koncernów, który bacznie przygląda się rozwojowi mobilnego rynku rozrywki, jest brytyjski Eidos.
Zyski, jakie można osiągnąć dzięki grom dedykowanym telefonom komórkowym, zdają się kusić coraz większą liczbę firm z branży elektronicznej. Jednym z koncernów, który bacznie przygląda się rozwojowi mobilnego rynku rozrywki, jest brytyjski Eidos.
Szefowie tej korporacji w dzisiejszym oświadczeniu prasowym ujawnili, że w bieżącym roku zamierzają poszerzyć swój line-up, złożony z gier na komórki, by w ten sposób promować produkty przeznaczone na inne platformy – peceta i konsole. Przypomnijmy, że Eidos korzystał już w przeszłości z podobnych praktyk, wydając chociażby mobilne edycje takich tytułów, jak Tomb Raider: Legend czy Hitman: Blood Money. Sporym sukcesem okazał się również miniaturowy Championship Manager, a na horyzoncie widnieje już kolejne, komórkowe dzieło ekipy Eidos Interactive – Pandemonium.
Simon Protheroe, przedstawiciel brytyjskiej korporacji twierdzi, że dzięki wypuszczaniu na rynek gier w wersji na przenośne aparaty telefoniczne jego firma umożliwi odbiorcom stałą łączność z ich ulubionymi tytułami oraz bohaterami. W związku ze swymi planami Eidos powiększył już zespół, który będzie zajmował się pisaniem projektów na komórki, aby w ten sposób przyspieszyć prace nad nowymi grami, a także uczynić wspomniane dzieła bardziej rozbudowanymi. Choć nie ujawniono jeszcze, jakich pozycji z katalogu londyńskiego wydawcy powinniśmy spodziewać się na swoich telefonach, pewnym jest, że nowe produkty zostaną zaanonsowane w ciągu najbliższych tygodni.