autor: Bartosz Świątek
EA planuje sprzedać 5-6 milionów egzemplarzy Anthem do końca marca
Firma Electronic Arts planuje sprzedać w ciągu 6 pierwszych tygodni 5-6 mln egzemplarzy Anthem – najnowszej gry od studia BioWare. Na prognozy wpływa fakt, że wersje demonstracyjne tej produkcji cieszyły się dużą popularnością.
W czasie ostatniego spotkania z inwestorami Blake Jorgensen – główny dyrektor finansowy Electronic Arts – poinformował, że firma planuje sprzedać do końca marca 5-6 mln kopii Anthem, czyli najnowszego tytułu studia BioWare. Jak łatwo policzyć, daje to średnią 1 mln egzemplarzy na tydzień. Wydawca jest też przekonany, że zarobi jeszcze więcej pieniędzy dzięki zawartemu w grze systemowi mikropłatności.
Stanowisko koncernu świadczy o ogromnym zaufaniu pokładanym w umiejętnościach utytułowanego dewelopera. Wiara ta jednak najprawdopodobniej nie jest bezpodstawna, o czym najlepiej świadczą statystyki popularności wersji demonstracyjnych, które można było wypróbować w czasie dwóch ostatnich weekendów – łącznie gracze spędzili w grze przeszło 40 mln godzin, co z pewnością stanowi rezultat mogący napawać dumą.
Warto odnotować, że zasięg pierwszego dema był mniejszy, bowiem zostało udostępnione wyłącznie tzw. VIP-om – graczom, którzy złożyli zamówienie przedpremierowe lub posiadają subskrypcję EA Access. Wspomniana wersja demonstracyjna obfitowała również w różnego rodzaju problemy techniczne. Drugi weekend wypadł już znacznie lepiej – i zdecydowanie spokojniej, czym nie omieszkał pochwalić się Chad Robertson, odpowiedzialny za usługi sieciowe w BioWare.
Cieszę się mogąc napisać, że popularność naszego publicznego weekendu demonstracyjnego przekroczyła nasze oczekiwania. Pod względem operacyjnym sprawy poszły super gładko – nasze pokoje wojenne były w ten weekend spokojne, czyli dokładnie takie, jak lubimy – czytamy w notce blogowej poświęconej temu tematowi.
Nie oznacza to oczywiście, że studio nie ma już nic do roboty. Dema ujawniły liczne problemy i deweloperzy intensywnie pracują nad wymaganymi poprawkami. Zresztą, biorąc pod uwagę ujawnione niedawno plany dotyczące wsparcia popremierowego, Anthem powinno dać swoim twórcom zajęcie na długie miesiące, a może i lata.
Sukces z pewnością przydałby się teraz Electronic Arts, szczególnie w obliczu porażki strzelanki Battlefield V, która sprzedała się w 7,3 mln egzemplarzy – o milion mniej niż planował wydawca. Przypominamy, że Anthem zadebiutuje 22 lutego na PlayStation 4, Xboksie One oraz pecetach. Subskrybenci usługi Origin Access Premier będą mogli zagrać tydzień wcześniej, zaś osoby opłacające abonamenty Origin Access (podstawowy) lub EA Access otrzymają wówczas dostęp do 10-godzinnej wersji próbnej.