Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2005, 08:44

Top 10 gier w US - podsumowanie 2004 roku

Kompania NPD opublikowała raport, w którym podsumowała sprzedaż oprogramowania rozrywkowego na terenie Stanów Zjednoczonych w 2004 roku i wskazała 10 najczęściej kupowanych tytułów. Rzecz dotyczy wszystkich popularnych platform sprzętowych, na dodatek gry, które ukazały się równocześnie w kilku wersjach (np. na konsole i PC) zostały potraktowane oddzielnie.

Kompania NPD opublikowała raport, w którym podsumowała sprzedaż oprogramowania rozrywkowego na terenie Stanów Zjednoczonych w 2004 roku i wskazała 10 najczęściej kupowanych tytułów. Rzecz dotyczy wszystkich popularnych platform sprzętowych, na dodatek gry, które ukazały się równocześnie w kilku wersjach (np. na konsole i PC) zostały potraktowane oddzielnie.

Analizując poniższą listę od razu widać, co tak naprawdę cieszy się przychylnością naszych kolegów zza Oceanu. Wśród najlepiej sprzedających gier znalazły się aż trzy gry sportowe podejmujące temat futbolu amerykańskiego. Nie należy również zapominać o NBA Live 2005, który znalazł się na miejscu siódmym. Na czele tabeli bez niespodzianek, oczywiście jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie pozytywne wieści odnośnie sprzedaży, jakimi zarzucali nas producenci gier Grand Theft Auto: San Andreas i Halo 2 (oba programy ukazały się pod koniec roku). Warto zauważyć, że do dziesiątki nie dostała się żadna gra PeCetowa – widocznie Amerykanie nie mają aż tak złego gustu, jak próbują im to zarzucić nasi forumowicze przy okazji The Sims 2 i listy dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na PC.

A oto pełne zestawienie:

LP.

TYTUŁ

PLATFORMA

1.

Grand Theft Auto: San Andreas

PlayStation 2

2.

Halo 2

Xbox

3.

Madden NFL 2005

PlayStation 2

4.

ESPN NFL 2K5

PlayStation 2

5.

Need for Speed: Underground 2

PlayStation 2

6.

Pokemon Fire Red

GameBoy Advance

7.

NBA Live 2005

PlayStation 2

8.

Spider-Man 2: The Movie

PlayStation 2

9.

Halo

Xbox

10.

ESPN NFL 2K5

Xbox

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej