Dwuwymiarowe Katamari Damacy
Powoli, acz systematycznie zbliża się moment premiery Me and My Katamari, specjalnej edycji wielkiego hitu z konsoli Sony PlayStation 2 przygotowywanej z myślą o przenośnym sprzęcie tej firmy – PSP. Japońscy gracze, którzy rzucą się na Boku no Watashi no Katamari Damacy, bo tak brzmi tytuł gry w ich języku, otrzymają najprawdopodobniej nieoczekiwany dodatek. Dwuwymiarowe Katamari Damacy.
Powoli, acz systematycznie zbliża się moment premiery Me and My Katamari, specjalnej edycji wielkiego hitu z konsoli Sony PlayStation 2 przygotowywanej z myślą o przenośnym sprzęcie tej firmy – PSP. Japońscy gracze, którzy rzucą się na Boku no Watashi no Katamari Damacy, bo tak brzmi tytuł gry w ich języku, otrzymają najprawdopodobniej nieoczekiwany dodatek. Dwuwymiarowe Katamari Damacy.
Taki wniosek można wysnuć po przejrzeniu najnowszych zrzutów ekranowych zaprezentowanych przez producenta, firmę Namco. Dwóm z nich możecie się przyjrzeć bliżej – zamieściłem je powyżej i poniżej tego, co akurat czytacie. Najpewniej akcja rozgrywana w dwóch wymiarach pojawi się jedynie w formie krótkiej mini-gry i będzie uzasadniona fabularnie. Z drugiej strony miłe byłoby, gdyby Namco zdecydowało się zamieścić na krążku UMD oddzielną, żyjącą własnym życiem, dwuwymiarową wersje Katamari Damacy. Tymczasem musimy poczekać na oficjalny komentarz producenta.
Me and My Katamari to mobilna wersja nowatorskiej gry, wydanej w 2004 na konsolę PS2. Pewnego dnia Rajska Wyspa Wspólnoty, na której zamieszkuje w pokoju i harmonii wielka ilość rozmaitych zwierząt, staje na drodze gigantycznego tsunami, które zostawia po sobie pasmo zniszczenia i chaosu. Pewien żółw, który w trakcie klęski żywiołowej został oddzielony od domu, trafia na brzeg pobliskiej Wyspy Księcia i opowiada jej władcy co się przydarzyło. Książę postanawia ruszyć na pomoc poszkodowanym i wybiera się na Wyspę Słonecznikową, by zebrać z niej wszelkie przedmioty, które mogą przydać się przy budowie nowej wyspy zwierząt.
Pomysł na grę jest prosty i skuteczny. Na początku kontrolujesz niewielką kulę, która ma możliwość zbierania i „przyklejania” mniejszych od siebie przedmiotów, aby zwiększać w ten sposób swą objętość. Większość zadań polega na tym, by osiągnąć odpowiednią wielkość w określonym czasie. Wraz ze wzrostem objętości, coraz trudniej jest kontrolować zbitek, w szczególności gdy zaczniemy przyłączać duże, nieforemne przedmioty.