autor: Radosław Grabowski
Droga do emulacji Street Fightera III i reszty bijatyk z CPS-3 stoi otworem
Dzięki emulacji maszyn coin-op typu CPS-1 i CPS-2 posiadacze komputerów oraz chociażby rozmaitych konsol mogą, rzecz jasna po zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania, zapoznać się z klasycznymi automatowymi grami ze stajni Capcom (np. Street Fighter Alpha 3, Knights of the Round i Alien Vs. Predator). A jak wygląda sprawa z systemem CPS-3, wprowadzonym w drugiej połowie poprzedniej dekady?
Dzięki emulacji maszyn coin-op typu CPS-1 i CPS-2 posiadacze komputerów oraz chociażby rozmaitych konsol mogą, rzecz jasna po zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania, zapoznać się z klasycznymi automatowymi grami ze stajni Capcom (np. Street Fighter Alpha 3, Knights of the Round i Alien Vs. Predator). A jak wygląda sprawa z systemem CPS-3, wprowadzonym w drugiej połowie poprzedniej dekady?
Otóż do niedawna żadnemu amatorskiemu programiście nie udało się ruszyć tematu emulacji "trójki", ale teraz sprawa posunęła się wyraźnie do przodu. Istnieje wprawdzie jeszcze nieco przeszkód do pokonania, aczkolwiek najważniejsze bariery zostały już złamane, więc pewnikiem w niedalekiej przyszłości doczekamy pełnej implementacji CPS-3 chociażby w ramach popularnej aplikacji MAME.
Stawką jest sześć dwuwymiarowych bijatyk od firmy Capcom, wydanych w latach 1996-1999. Kompletna emulacja CPS-3 pozwoli więc chociażby zagrać w trzy automatowe warianty Street Fightera III – New Generation, 2nd Impact: Giant Attack i 3rd Strike: Fight for the Future. Poza tym w kolejce czeka jeszcze Red Earth (alias Warzard) oraz JoJo's Venture i JoJo's Bizarre Adventure.
Street Fighter III 3rd Strike: Fight for the Future (1999)
Red Earth (1996)
JoJo's Venture (1998)