autor: Daniel Kłosiński
Dragon’s Dogma - nowe RPG Capcomu na początku przyszłego roku
Kilka dni temu pisaliśmy o nowym projekcie Capcomu, o którym więcej informacji miał przynieść kwietniowy numer Famitsu. Dziś szczegóły na temat tego projektu są już ogólnodostępne.
Kilka dni temu pisaliśmy o nowym projekcie Capcomu, o którym więcej informacji miał przynieść kwietniowy numer Famitsu. Dziś szczegóły na temat tego tajemniczego tytułu są już ogólnodostępne.
Bohater, w którego się wcielimy, żyje spokojnie w malowniczej wiosce. Sielankową egzystencję przerywa smok, siejący w małej mieścinie zniszczenie i pożogę. Jakby tego było mało, nasza postać zostaje przez przerażającego gada pozbawiona serca. Nie mamy innego wyjścia - musimy ruszyć w świat by odzyskać ten jakże przydatny organ. Po drodze odkrywamy kolejne elementy układanki, mające dać odpowiedź na pytanie dlaczego smok wybrał na cel ataku akurat prowadzonego przez nas śmiałka.
Dragon’s Dogma ma być grą akcji z elementami RPG. Świat w tej produkcji ma dać nam dużą swobodę podejmowania decyzji. Podczas wędrówki napotkamy ikoniczne potwory, znane z innych światów fantasy oraz mitologii. Zmierzymy się między innymi z gryfem, hydrą czy stadem harpii. Za oprawę graficzną odpowiada silnik MT Framework, który został wykorzystany w produkcjach takich jak Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds czy Lost Planet 2. Warto również wspomnieć o oprawie audio - każdy z bohaterów niezależnych ma być obdarzony własnym głosem, a wszystkie kwestie mają być czytane przez profesjonalnych aktorów.
Pieczę nad grą sprawują Hideaki Itsuna oraz Hiroyuki Kobayashi. Ten pierwszy odpowiedzialny był wcześniej między innymi za Devil May Cry 4. Kobayashi współtworzył natomiast sukces gier takich jak Resident Evil 4 czy, dużo wcześniej, Dino Crisis. Capcom planuje wydanie tego tytułu na początku przyszłego roku, w wersjach na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.