autor: Tomasz Chmielik
Dragon Age: Inquisition – Cameron Lee o najnowszej części cyklu
Cameron Lee, producent ze studia Bioware, udzielił wywiadu serwisowi OXM, w którym przedstawił kilka nowych informacji o nadchodzącym Dragon Age: Inquisition. Zdementował również jego rzekome głębokie podobieństwa do Mass Effect 3.
Dragon Age: Inquisition jawi się wielu miłośnikom serii niczym Mass Effect 3 przeniesiony w realia fantasy. W obydwu tytułach, gracze muszą bowiem doprowadzić do zjednoczenia rywalizujących ze sobą frakcji, aby zapobiec wielkiemu zagrożeniu. Cameron Lee, producent ze studia BioWare, wyjaśnił w wywiadzie udzielonym serwisowi OXM, że podobieństwa te nie są aż tak głębokie, jak może się to wydawać.
Lee przyznał, że w obydwu produkcjach gracze mają do czynienia ze światem pogrążonym w chaosie, jednak w Dragon Age: Inquistion należało będzie wpierw odkryć, co tak naprawdę się dzieję i dopiero później podjąć określone działania. Cała rozgrywka ma być zresztą o wiele bardziej skomplikowana niż poznanie jakiejś ukrytej prawdy i przeciągnięcie kilku bohaterów niezależnych na stronę Inkwizycji. Organizacja ta ma zaś mieć tak duży wpływ na losy świata, że gracze odczują, iż za kontrolowanymi przez nich postaciami stoi potężna siła polityczna. Z tego powodu, w odróżnieniu od Mass Effect 3, skala decyzji wykroczy daleko poza poziom osobisty, a ich stawką staną się losy całego uniwersum. Z tego powodu nowy Dragon Age skupi się w dużym stopniu na moralnej odpowiedzialności za podejmowane w trakcie rozgrywki decyzje, co sprawi, że będzie przypominał bardziej Origins niż drugą część cyklu.
Odnośnie Qunari, nowej grywalnej rasy, Lee wyjaśnił, że ich przewodzenie Inkwizycji zostanie dobrze osadzone pod względem fabularnym w świecie gry. Podobnie jak obecność elfich inkwizytorów, która to rasa jest w uniwersum Dragon Age powszechnie prześladowana. Zapytany o tryb wieloosobowy, Lee stwierdził, że nie podjęto jeszcze na jego temat żadnych wiążących decyzji.
Brytyjski serwis OPM opublikował natomiast informacje o mechanice budowania i zarządzania warowniami. Pozwoli ona zbudowanie sieci baszt rozrzuconych po całym Orlais, co zapewni graczom między innymi dostęp do nowych zadań. Po zdobyciu każdej twierdzy, ujawnione zostaną questy w przylegających do niej lokacjach. Zarządzanie tymi budowlami skupi się zaś na ich rozbudowie oraz naprawie, co przełoży się między innymi na zwiększenie dochodów Inkwizycji lub morale wojsk w przypadku inwazji.
- Dragon Age: Inquisition – ponownie zaprezentowano kilkudziesięciominutowy zapis rozgrywki
- Oficjalna strona internetowa gry Dragon Age: Inquisition
- Wywiad z Cameronem Lee w serwisie OXM