Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 października 2014, 14:33

autor: Janusz Guzowski

Dragon Age: Inkwizycja – biliony możliwych wersji postaci

Twórcy gry Dragon Age: Inkwizycja udostępnili infografikę, która podsumowuje ilość możliwych kombinacji rozwoju naszej postaci oraz kwestie związane z rzemiosłem. Łącznie gra ma oferować biliony możliwych wariantów pokierowania bohaterem.

Liczba możliwych kombinacji rozwoju naszej postaci ma iść w biliony. - Dragon Age: Inkwizycja – biliony możliwych wersji postaci - wiadomość - 2014-10-13
Liczba możliwych kombinacji rozwoju naszej postaci ma iść w biliony.

Im bliżej premiery gry Dragon Age: Inkwizycja, tym więcej informacji ujawniają deweloperzy. Tym razem możemy zapoznać się z infografiką, która podsumowuje liczbę możliwych wariantów rozwoju naszej postaci oraz kwestie związane z rzemiosłem. Niektóre modele mogą różnić się między sobą jedynie kosmetycznie, jednak i tak ilość alternatywnych kombinacji ma iść w biliony.

Tworzenie i rozwój postaci

Personalizacja i rzemiosło w Dragon Age: Inkwizycja w liczbach:
  • Dwie płcie
  • Cztery głosy
  • Cztery rasy
  • Trzy klasy
  • 60 opcji modyfikacji twarzy
  • 21 drzewek walki
  • 9 specjalizacji klasowych
  • 160 materiałów rzemieślniczych
  • 400 receptur rzemieślniczych
  • 200 zdolności, talentów i ulepszeń
  • 200 schematów ulepszeń broni i pancerzy
  • 150 typów pancerzy
  • 30 typów wierzchowców
  • 5 milionów możliwych kombinacji Podniebnej Twierdzy

Twórcy nowej gry z uniwersum Dragon Age już wcześniej zademonstrowali działanie modułu personalizacji wyglądu bohatera. Produkcja ma oferować 60 różnych opcji służących do modyfikacji aparycji postaci. Mowa tu nie tylko o klasycznych suwakach, ale również o możliwościach narzędzia przypominającego to wykorzystane w The Sims 4 – o kształcie i rozmiarze niektórych części fizjonomii bohatera decydujemy, kreśląc kursorem po wizerunku postaci, zamiast przeciągać suwak w lewo i w prawo. Gra będzie oferowała personalizację wyglądu między innymi pod względem koloru siatkówki oczu (odrębnie dla wewnętrznej i zewnętrznej części), zarostu, tatuaży, blizn, makijażu czy nawet wielkości małżowiny usznej.

W przypadku niektórych ras pojawią się dodatkowe opcje personalizacji wyglądu. Gra umożliwia wcielenie się w przedstawiciela jednego z czterech gatunków. Do wyboru mamy człowieka, elfa krasnoluda lub qunari. W przypadku tego ostatniego będziemy mogli zdecydować o kształcie rogów. Dodatkowo wybierzemy płeć naszego protagonisty.

Ponieważ wszystkie kwestie dialogowe wypowiadane przez głównego bohatera zostaną udźwiękowione, twórcy umożliwili nam wybór pomiędzy dwoma różnymi barwami głosu dla każdej z płci. W męskie postacie wcielili się Harry Hadden-Patton i Jon Curry, zaś płeć piękną reprezentują Alix Wilton Regan i Sumalee Montano (polskie wydanie będzie lokalizacją kinową, więc przetłumaczone będą jedynie napisy).

Przy okazji warto przypomnieć, że gra Dragon Age: Inkwizycja nie będzie oferowała możliwości zaimportowania zapisanego stanu gry z wcześniejszej odsłony serii. Zamiast tego twórcy przygotowali narzędzie o nazwie Dragon Age Keep, za pomocą którego będziemy mogli odtworzyć wcześniejsze wydarzenia na podstawie serii pytań. Umożliwi to zadecydowanie o takich sprawach jak kierunek rozwoju głównych bohaterów (Szarego Strażnika i Hawke’a), status poszczególnych postaci niezależnych czy sytuacja polityczna w Thedas.

Nasz bohater będzie reprezentował jedną z trzech klasycznych dla światów fantasy klas – wojownika, maga lub łotrzyka. W ramach każdej z nich zdecydujemy o wyborze jednej z trzech specjalizacji po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu doświadczenia. W sumie przygotowano 21 drzewek walki. Ostatecznie przyjdzie nam zapoznać się z dwustoma różnymi zdolnościami, talentami i ulepszeniami.

Rzemiosło

Kiedy już nasza postać wyruszy w świat, jednym z zajęć, którym będzie mogła się poświęcić, będzie kolekcjonowanie i wytwarzanie ekwipunku. W Thedas znajdziemy 160 rodzajów materiałów rzemieślniczych. Pozwoli nam to na wykorzystanie czterystu receptur rzemieślniczych. Samych schematów ulepszeń broni i pancerzy ma być 200. Rodzajów tych ostatnich zapowiedziano 150. Zwiedzanie świata gry ułatwi z kolei 30 typów wierzchowców.

Siedziba

Znużeni podróżami i kolekcjonowaniem surowców, będziemy mogli zadbać o rozwój głównej siedziby Inkwizycji, Podniebnej Twierdzy. Warownia, w której podejmiemy kluczowe decyzje co do kierunku naszej polityki, wejdziemy w interakcje ze wszystkimi, odprawimy okazjonalne sądy nad bohaterami niezależnymi oskarżanymi o rozmaite przewiny, a także wyślemy naszych ludzi na misje o różnym czasie trwania i stopniu złożoności, w początkowej fazie rozgrywki będzie jedynie podupadającą twierdzą. Jednak wraz z rozwojem fabuły i kolejnymi inwestycjami w odgruzowywanie i renowację tuneli, korytarzy i innych przejść, nasz zamek zamieni się w prawdziwy symbol potęgi. Osoby z zamiłowaniem do dekorowania wnętrz będą mogły wybrać spomiędzy sześciu rodzajów łóżek, ośmiu typów okien i tronów, sześciu tematów rekwizytów, 14 wzorów heraldycznych, 15 różnych draperii i 11 sztandarów. Wyliczenia te składają się na całkowitą ilość pięciu milionów odmiennych wariantów urządzenia Podniebnej Twierdzy.

Dragon Age: Inkwizycja ukaże się w Polsce 20 listopada na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC.